MrBigSpender Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 Hur gör jag för att fixa så att det går att fjärransluta till min dator hemma. Jag har Vista Home Edition. Datorn står bakom en router. I routern har jag ställt in en DYNDNS.ORG server. Port forwarding 3389 är gjord samt att jag tillåter att den här datorn fjärrstyrs. Om jag pingar min dator utifrån via dyndns server svarar den inte - varför? Quote
Andreas Stenhall Posted September 28, 2008 Posted September 28, 2008 Till att börja med kan du inte ansluta via RDP till en Vista Home Premium-dator, du måste ha Business eller bättre :/ Quote
MrBigSpender Posted September 28, 2008 Author Posted September 28, 2008 Oj,oj, oj då! vilket felköp av mig och ingen info fick jag av återförsäljaren och Microsoft verkar svindyr på en uppgradering till Business varianten. Quote
si3rra Posted September 28, 2008 Posted September 28, 2008 vet inte om detta kan vara ett hett tips? http://www.unet.fi/fransblog/2007/08/30/en...a-home-premium/ (hoppas att det inte går utanför formuets regler) annars borde det väl gå bra att köra med VNC!? Edit: Stenis, hur är det med fjärrhjälpanslutningar då? systemegenskaper -> fjärrsessioner hur ansluter man till det? Quote
Andreas Stenhall Posted September 29, 2008 Posted September 29, 2008 Stenis, hur är det med fjärrhjälpanslutningar då? systemegenskaper -> fjärrsessioner hur ansluter man till det? Har för mig att man måste initiera dom manuellt och att session väntar i x antal minuter innan den stängs igen. Med andra ord går det inte att använda det på samma sätt som Fjärrskrivbord. Men som sagt, det finns ju gratisvarianter som VNC som gör samma sak Quote
Recommended Posts