Jump to content

PowerArchiver - inte gratis men det bästa arkiveringsprogrammet?

Recommended Posts

Posted

Nya PowerArchiver 2009 är nog det bästa jag testat av arkiveringsprogram, och det är många.

Klarar över 30 format, inkl. zip, 7zip, rar, nrg och iso. Kan mounta en iso, kan rippa en skiva till iso, kan bränna en iso till skiva. Kör backup med schemaläggning, kan bränna filer eller backup till skiva, kan ftp:a backupen när den är klar, mm.

Har File Preview av en massa format, kan använda plugins från Total Commander.

Finns på http://www.powerarchiver.com/

Posted

Det ser ju riktigt välgjort och fint ut. Ska nog ta en titt på det.

Finns det Vistaikoner i det? Alltså stora fina ikoner.

Posted

Provade programet och jag måste säga att jag älskar det redan nu.

Hittade funktionen multi extract. Helt underbart om man har tex en hel säsong av en tv serie som man vill packa upp. Bara det gör programet värt varenda krona.

Posted

Ja det är ju väldigt bra designat, det har Vistaikoner som jag frågade om innan (på skrivbordet).

Ska testa hur det uppför sig när man packar upp stora filer - alla gratis upppackare jag testat slutar mer eller mindre att svara när man packar upp stora filer. Undrar om detta programmet är bra trådat så detta inte händer :)

Guest DimensionX
Posted
Nya PowerArchiver 2009 är nog det bästa jag testat av arkiveringsprogram, och det är många.

Klarar över 30 format, inkl. zip, 7zip, rar, nrg och iso. Kan mounta en iso, kan rippa en skiva till iso, kan bränna en iso till skiva. Kör backup med schemaläggning, kan bränna filer eller backup till skiva, kan ftp:a backupen när den är klar, mm.

Har File Preview av en massa format, kan använda plugins från Total Commander.

Finns på http://www.powerarchiver.com/

Vem behöver externt packprogram. ;):)

total-commander-3.gif

Finns inget som ens kommer i närheten av smidigheten att använda TC.

Men...har man inte TC och vill ha ett bra packprogram så är PA ett bra val. :)

Guest DimensionX
Posted

Oooops, glöm mitt ovanstående inlägg, SÅ bra är nog inte TC. Kör Powerarchiver istället. Har inte windows ett inbyggt jättebra program för zip filer också. :)

• 9 months later...