Guest Naturguiden Posted October 1, 2008 Posted October 1, 2008 Hoppas att detta blir rätt nu. Undrar om det bara är jag som har problem men mail som skall komma från live.se adresser.... Väntar på några viktiga mail och dom skall skickas från live.se adress men dom kommer inte fram Någon som har någon aning om detta?
Sir_N Posted October 1, 2008 Posted October 1, 2008 Provade att skicka ett mail från min livemail (webbmail) till en av mina teliaadresser och det funkade blixtsnabbt. Har du ev. något spamfilter aktiverat hos din mailleverantör eller i din dator? /Sir_N
Guest Naturguiden Posted October 1, 2008 Posted October 1, 2008 Provade att skicka ett mail från min livemail (webbmail) till en av mina teliaadresser och det funkade blixtsnabbt.Har du ev. något spamfilter aktiverat hos din mailleverantör eller i din dator? /Sir_N Tror inte det, kan man kolla det?
Sir_N Posted October 1, 2008 Posted October 1, 2008 Vilken mailleverantör har du? Telia, som jag har, har spamfilter i mailservern. Jag loggar in på deras webbmail (https://webmail.telia.com) och under epost och inställningar kan jag aktivera deras spamfilter. Jag antar att de flesta mailleverantörer har ett spamfilter. Telias är default avstängt, man måste själv aktivera det. OM det är aktivt, så bör de mail som ev fastnat i det finnas kvar i spamkorgen, eller vad den nu kan heta.
Guest Naturguiden Posted October 2, 2008 Posted October 2, 2008 Tack skall kolla EDIT: Det fanns men det var urbockat...
Sir_N Posted October 2, 2008 Posted October 2, 2008 Tja, då har jag inga fler idéer... Hör med de som skickat mail från live.se om de inte har gjort fel och om mailen finns i "skickatmappen". Vilken mailleverantör har du?
Recommended Posts