ingensnamn Posted October 3, 2008 Posted October 3, 2008 hej, har införskaffat telia digitalTV och har placerat Router/Gateway i ett rum och digitalboxen i ett annat. Som alt. till att i mitt fall dra en 25 meter lång nätverkskabel har telia en trådlös lösning som heter Ruckus MediaFlex, denna kostar dock 1300kr och är i mitt tyckte inte estetiskt tilltalande. Jag har två frågor: 1/ varför behövs det (i telias lösning) 2 dosor när routern redan kan skicka trådlöst, och 2/ känner någon till alternativa trådlösa lösningar på mitt problem? tacksam för svar tack på förhand // Quote
Ripan Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 hej, har införskaffat telia digitalTV och har placerat Router/Gateway i ett rum och digitalboxen i ett annat. Som alt. till att i mitt fall dra en 25 meter lång nätverkskabel har telia en trådlös lösning som heter Ruckus MediaFlex, denna kostar dock 1300kr och är i mitt tyckte inte estetiskt tilltalande. Jag har två frågor: 1/ varför behövs det (i telias lösning) 2 dosor när routern redan kan skicka trådlöst, och 2/ känner någon till alternativa trådlösa lösningar på mitt problem?tacksam för svar tack på förhand // Fick du någonsin något svar? Jag sitter med samma problem men med Ruckus! Väntar dock på en möjlighet att använda inspelbar dbox. Någon som vet något bra alternativ? Quote
arnada Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Denna funkar bra om du har kort http://www.coolstuff.se/Future_DigitalTV-kortdelare Quote
Andreas Lindgren Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 (edited) Samma problem. Finnd det något alternativ till Ruckusen? Länken till den andra fungerade inte.... MVH Edited February 22, 2010 by Andreas Lindgren Quote
Recommended Posts