Gå till innehåll

Skicka digital-TV trådlöst?


Recommended Posts

hej, har införskaffat telia digitalTV och har placerat Router/Gateway i ett rum och digitalboxen i ett annat. Som alt. till att i mitt fall dra en 25 meter lång nätverkskabel har telia en trådlös lösning som heter Ruckus MediaFlex, denna kostar dock 1300kr och är i mitt tyckte inte estetiskt tilltalande. Jag har två frågor: 1/ varför behövs det (i telias lösning) 2 dosor när routern redan kan skicka trådlöst, och 2/ känner någon till alternativa trådlösa lösningar på mitt problem?

tacksam för svar

tack på förhand

//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...
hej, har införskaffat telia digitalTV och har placerat Router/Gateway i ett rum och digitalboxen i ett annat. Som alt. till att i mitt fall dra en 25 meter lång nätverkskabel har telia en trådlös lösning som heter Ruckus MediaFlex, denna kostar dock 1300kr och är i mitt tyckte inte estetiskt tilltalande. Jag har två frågor: 1/ varför behövs det (i telias lösning) 2 dosor när routern redan kan skicka trådlöst, och 2/ känner någon till alternativa trådlösa lösningar på mitt problem?

tacksam för svar

tack på förhand

//

Fick du någonsin något svar?

:unsure: Jag sitter med samma problem men med Ruckus! Väntar dock på en möjlighet att använda inspelbar dbox.

Någon som vet något bra alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...