khaled_jamal Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Hej, Jag har försökt med att installera SP 1 på min datorn men får samma fel varje gång, koden är 0x800B0100. jag har provat med olika metoder men ingen av dem lyckades så jag undrar om någon vet hur man fixar detta. MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Kör verktyget som du kan hämta från http://support.microsoft.com/kb/947821/ och se om det går bättre att installera SP1 efter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
khaled_jamal Posted October 17, 2008 Author Share Posted October 17, 2008 Jag har testat men fick samma fel igen :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Ok, vi fortsätter Testa att stänga av brandväggar och antivirus. Du kan även komprimera och skicka loggfilerna från mappen C:WindowsLogsCBS så kan jag se om jag hittar något fel. Skicka dessa till stenis@alltomxp.se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
khaled_jamal Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Jag testa men fick samma fel igen. installationen kommer halvvägs sen stannar den där i ca 15-30 min sen kommer felet upp igen. jag ska skicka mina loggfiler till dig nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Perfekt, loggfiler är bra att ha ibland. Det verkar som att KB936825, uppdatering för SD-lagring är boven i dramat. Avinstallera den och kör sedan SP1-installationen igen Du hittar installerade uppdateringar i Program och funktioner > Visa installerade uppdateringar. Återkom om det löste sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
khaled_jamal Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 det är så att uppdateringen finns inte under installerade uppdateringar så jag har laddat ner den och försökt att installera den för att sedan avinstallera den men installeringen misslyckades. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Aha, då är det antagligen så att den uppdateringen ingår i SP1 och att den fallerar är den försöker installeras. Jag såg även i loggarna att det är problem med att installera paket nummer sju som är komponenter för säkerhetskopieringsverktygen i Vista. Har du möjligtvis skapat en egen installation med vLite och där tagit bort bland annat dessa verktyg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Verkar som att något hittat en lösning på detta, en dock inte allt så enkel lösning. Se om du kan göra något av det som finns på http://forums.techarena.in/vista-help/1057601.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
khaled_jamal Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 vissa länkar funkar inte där men ska testa ialf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
khaled_jamal Posted October 22, 2008 Author Share Posted October 22, 2008 finns det ingen annan lösning ? den var mkt svår :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Du skulle kunna testa att göra en så kallad in-place upgrade, det vill säga du installerar om Vista ovanpå din befintliga installation. Det blir som att göra en reparation av Windows. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
khaled_jamal Posted October 22, 2008 Author Share Posted October 22, 2008 försvinner det några filer då ?...kan jag inte installera en med SP1 redan på ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Inga filer försvinner, och visst kan du göra detta med en installationsskiva som redan har SP1 integrerat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts