flody Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Hej! Har precis installerat IE8 beta 2 på datorn. Förväntade mig att menyraden (Arkiv, Redigera osv...) skulle se ut precis som i nya Office-paketet. Men det gör det inte, det står arkiv, redigera med vanlig tråkig text - precis som i IE7. Någon som vet hur jag kan ändra det? Har kollat runt i menyerna, men hittar inget som verkar kunna fixa det. /Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 "Ribbon"-gränssnitt i Internet Explorer lär vi inte få se förrän tidigast i IE9. Det har aldrig varit tal om ribbon för IE8 så jag undrar vart du har fått dina förväntningar från? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flody Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 såg bland annat denna bild: http://www.winsupersite.com/images/reviews...ibbon_proto.jpg och trodde att det såg ut så.... Men det kanske var en önskedröm.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Ok då förstår jag, den bilden har jag inte sett! Måste vara en fake-bild eller en mycket tidig prototyp. Ärligt talat så tror jag inte IE gör sig särskilt väl med Ribbon utan det är mer effektivt att ha det som det är i IE8. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flody Posted October 18, 2008 Author Share Posted October 18, 2008 Ok, då vet jag i alla fall. Behöver inte sitta och rota runt i alla inställningar efter något som inte finns 8) Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts