Illa Posted October 22, 2008 Posted October 22, 2008 Måste ha klantat till det, på något okänt sätt, för jag fattas filen "setup.xml" när jag skaulle avinstallera program. Är det någon som vet var jag kan hämta denna igen och var jag skall lägga denna i strukturen, alltså i vilken mapp?? Detta var Illa Tack på förhand Quote
Sir_N Posted October 22, 2008 Posted October 22, 2008 Min hårdisk innehåller ingen fil med namnet "setup.xml" och jag kör Vista Home Premium. Dolda filer ingick i sökningen. Quote
Guest Malou Posted October 22, 2008 Posted October 22, 2008 Hej Illa! Är det exempelvis Nod32 du försöker avinstallera? Om det är så så installera Nod32 igen över den befintliga du har och gör därefter en avinstallation via kontrollpanelen lägg till/ta bort om du nu inte vill behålla Nod32. MVH/Malou Quote
Illa Posted October 23, 2008 Author Posted October 23, 2008 Ja det är NOD32 som skulle avinstalleras Tackar för knepet med att installera ingen och allt löste sig. Inte alls ILLA Quote
Guest Malou Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 Hej Illa! Varsegod. Härligt att höra att du fick problemet löst med det lilla knepet Ha det så bra och var rädd om datorn. MVH/Malou Quote
Illa Posted October 23, 2008 Author Posted October 23, 2008 Det är alltid lätt med snälla människor som ställer upp och hjälper till. Nu kommer nästa problem, som kanske har en lika lätt lösning. När jag nu skall installera ett nytt antivirusprogram så får jag upp en ruta med texten " Systemadministratören har angett systemprinciper som hindrar den här installationen" Vad gör man nu?? Är inloggad som admin, men vet inte vad jag skall göra. ILLA igen Quote
Guest Malou Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 Hej Illa! När jag nu skall installera ett nytt antivirusprogram så får jag upp en ruta med texten" Systemadministratören har angett systemprinciper som hindrar den här installationen" Vad gör man nu?? Är inloggad som admin, men vet inte vad jag skall göra. Börja med att göra en Fil och Registerstädning med hjälp av CCleaner. Om du inte redan har CCleaner så finns nerladdningslänk samt information att hitta på nedanstående sida http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=8845.0 Gör nu ett nytt försök med att installera ditt antivirusprogram. Återkom gärna och berätta huruvida du lyckas eller inte MVH/Malou Quote
Illa Posted October 24, 2008 Author Posted October 24, 2008 Laddade hem CCleaner och rensade hela burken och 650MB försvann som jag inte behövde. Men det fungerade inte att installera, för jag fick upp samma meddelande som innan. Skam den som ger sig, gick in och stängde av UAC och då fungerade det som solen i Karlstad. Tack för all hjälp och hoppas att detta kanske kan hjälpa någon annan oxå. MVH Inte så ILLA Quote
Guest Malou Posted October 24, 2008 Posted October 24, 2008 Hej Illa! gick in och stängde av UAC och då fungerade det som solen i Karlstad Hmmm så det var den som ställde till problemet med installationen av ditt nya antivirusprogram. Skönt att höra i vilket fall att du kom på att det var UAC som var boven i dramat och att du fick ordning på det hela MVH/Malou Quote
Recommended Posts