Gå till innehåll

Comodo I S eller PC Tools säkerhetspaket


Recommended Posts

*********************************************

2009-01-08:

Tråden är nu låst.

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Malou

*********************************************

Hej

Vilket av ovanståend säkerhetspaket är att föredra om man är en normalanvändare med begränsade datorkunskaper?

Är det bara en smaksak eller finns det annat jag bör tänka på då jag funderar att använda någon av dessa men är inte säker på vilken?

Mvh Bossebau

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du väljer Comodo får du brandvägg, ”Defense+” och antivirus i ett program, som dessutom är mycket lättdrivet. :)

Väljer du PC Tools får du använda tre program för motsvarande funktioner: Firewall Plus, ThreatFire, Antivirus. Enligt ett test var gratisprogrammet Antivirus dock inte i klass med PC Tools betalprogram Spyware Doctor with Antivirus (som verkar vara mycket bra).

Att använda en brandvägg (oavsett leverantör) på bästa sätt kräver ett visst engagemang, och det gäller även Defense+, som rätt använt kan hindra skadliga processer från att starta och därmed förhindra infektioner. Antivirusdelen är tänkt att träda in om det förebyggande skyddet missar ett hot.

Comodo är mitt val, nu är det upp till dig att göra ditt! ;D Tilläggas bör att jag inte har erfarenhet av PC Tools paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provar nu  med Comodo I S och på det stora hela tycks det fungera bra.

Det enda som stör mig lite är att det tar ganska lång tid att skanna efter eventuella virus.

För mig tar det dryga 2 timmar att söka igenom hårddisken.

Skall det vara så eller har det något med inställningarna att göra?

Mvh Bossebau

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Bossebau. Kul att du är nöjd med CIS. :)

Det har uppmärksammats att genomsökning av ljudfiler tar väldigt lång tid, och det har utlovats förbättringar på den punkten. Jag tycker även att bildfiler tar lång tid att söka igenom (har en mapp med drygt 37 gb…).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...