Gå till innehåll

Aktivera Windows XP?


tub

Recommended Posts

har hjälpt en bekant att byta ut en del grejer i datorn

så när jag installerade om xp så förväntade jag mig protester

eftersom det är en oem licens och nästan all hårdvara är bytt

men jag fyllde i produktnyckeln och fick då en fråga om jag ville aktivera över internet

det samtyckte jag till

i sista steget under installationen fick jag återigen frågan om jag ville aktivera över internet

svarade ja och förväntade mig någon form av dialog men icke

kollade sedan i hjälpen om att aktivera där sas att under start alla program skulle finnas ett alternativ om att aktivera men det finns det inte

så frågan är om windows är aktiverat eller om det är slut om 30 dagar

är lite nervös eftersom bekantingen är här tillfälligt och jag vill ju inte att han skall bli sittandes med en oduglig dator långt borta

till saken hör att den här datorn har nog haft några ägare och produktskylten var inte läslig så jag tog fram den med SIW och avände min egen skiva

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla:aktivera xp byta delar.

"I framtiden

Om du ominstallerar Windows XP så måste du i "normala fall" aktivera Windows igen.

Men om du efter din senaste aktivering tar en kopia på filen wpa.dbl (du finner den i mappen c:windowssystem32) så är det bara att kopierar tillbaka filen till system32 mappen efter en ominstallation, då slipper du aktivera på nytt.

Hälsning GammalGubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...