Gå till innehåll

Hur är det med grafikmodulen i pre-betan?


perbear

Recommended Posts

i min virtuella PC klagar Windows 7 på att jag har ett gammal grafikkort(grafikmodul) så jag kan inte visa skärmsläckaren. Jag kör VPC:n på en Dell Optiplex 755 som jag köpte i januari i år avsedd för Vista. Eftersom jag inte har detta problem när jag kör Vista så undrar jag om det kan vara VPC:ns begränsningar som spökar här. Om inte varför reagerar den som den gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser ju om dina fönster är glasiga och genomskinliga eller inte, du verkar inte ha glas och då kan du ju inte heller köra andra program / skärmsläckare som behöver stöd för hrdvaruaccelerrad grafik.

Helt enkelt måste du fixa drivrutiner till grafikkortet, men eftesom du kör det genom en virtuell pc så kanske inte det finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK då har jag fått två värdefulla saker att kontroller. Tack för det. Men om skärmsläckaren fungerar under Vista borde det väl ändå i W7 som är någon slags standardskärmsläckare? Jag får titta närmare på det här under helgen och  nästa vecka. Tipset på en annan tråd om att lägga till Tool Additions för Virtual PC är också en sak jag skall testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<al6 skrev: Helt enkelt måste du fixa drivrutiner till grafikkortet, men eftesom du kör det genom en virtuell pc så kanske inte det finns.>

Troligen är det väl så för trots att vid kontroll av inställningarna i W7 och systemet säger att jag har valt Bubbles säger informationsrutan fortfarande när jag skall välja en annan skärmsläckare att grafiken inte stödjer 3D.

Nu har jag i alla fall installerat Virtual Machines Additions och en del saker tycks ha justerats - som ljudet som jag inte hade med tidigare.

Men jag kunde inte komma in i Forum så jag fick släcka ner VPC och köra i Vista istället.

Jag får väl leva med det här tills betan kommer. Kanske jag till och med vågar göra in nyinstallation på en separat disk. Vem vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...