Guest Naturguiden Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Vad är detta... rensade bland mina program idag och fick se en mapp med Hyper-V vad är detta är det användbart??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Virtualisering, vet dock inte så mycket om just Hyper-V men det ska vara något från Microsoft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Hyper-V är Microsofts virtualieringsplattform och finns både som fristående server (gratis) men även som en del av Windows Server 2008. Det är som en avancerad Virtual PC kan man uttrycka det fast det är avsett för företagsmiljöer eller kritiska miljöer. Jag har som jag skrev om tidigare bygt ihop en liten labburk där jag nu kör Hyper-V och jag kommer att berätta mer om detta inom kort. Faktum är att jag just nu skriver detta från labburken Ska installera Small Business Server 2008 virtuellt på Hyper-V! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 MMm hur har detta kommit in i min vista burk är det någon update jag drog igång det och jag ser min egen burk men inget mer ANtar att jag kan se frugans laptop när hon loggar in ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Har du möjligtvis kört in ngn testversion av SP2 beta? Det kan vara något med Management-verktygen för Hyper-V som slunkit in... Läs del 1 av Hyper-V-artikeln på http://www.alltomxp.se/windows-server/104-...ktet-del-1.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Ingen beta av sp2 här inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Vad innehåller mappen då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Detta innehåller den, se bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Ok, ja det är som jag trodde Hyper-V Manager som du kan använda för att ansluta till en Hyper-V-server. Vad den kommer ifrån kan man undra, måste vara något du installerat från MS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts