Gå till innehåll

Markören försvinner när jag skriver


Kaths

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det är någon som förstår sig på varför markören försvinner när jag skriver? Plötsligt är den borta eller mitt i texten jag har skrivit. Jag kan bli tokig när jag hela tiden måste hålla koll på var den är. Spelar ingen roll var jag skriver, likadant överallt. Hoppas ni förstår problemet och kan hjälpa mig.

Jag kör Vista på bärbar dator.

Mvh Kaths

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Jag undrar om det är någon som förstår sig på varför markören försvinner när jag skriver? Plötsligt är den borta eller mitt i texten jag har skrivit. Jag kan bli tokig när jag hela tiden måste hålla koll på var den är. ...

Kan det vara så att du kommer åt styrplattan med ärmen när du skriver ?

På bärbara kan man med tangent kombination tillfälligt koppla ur styrplattan ( <fn> + <F7> på en ACER).

Det normala är att mus-markören släcks när man skriver men du kan göra den synlig så du märker om

den flyttat sig. Skriv-markören syns ju alltid men kan oavsiktligt flyttas om mus-markören klickas.

Jag har noterat att ibland när jag skriver inlägg, samtidigt som Internet förbindelsen är fördröjd, så försvinner

text-markören och jag skriver i blindo ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och Tack för svar:)

Jag tar inte på styrplattan när jag skriver.

Jag hör när markören försvinner och då skriver jag i blindo, den kommer tillbaka om jag väntar. Samma är när jag scrollar på internet, jag får hela tiden "trycka" fast markören för att kunna scrolla vidare...

Jag såg ingen skillnad med att "kryssa i" eller "ur".

Mvh Kaths

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är så att du hör ett ljud i samband med felet så kan det vara disken som startar upp

efter att ha varit avstängd ett tag. Där finns inställningar i Kontrollpanelen - Energispar som är

normalt inställd till att stänga av disken efter att den varit overksam i 20 minuter.

När man skriver ett dokument så brukar de flesta program auto-spara till disk vad man skrivit

de senaste 10-20 minuterna. Om denna teorin stämmer så bör du få dessa problemen i 20-minuters

intervall.

När du ändrar visning av mus-markören (och Verkställ) så ser du att både Mus-markölren och

Text-markören är synliga samtidigt vilket inte är normalt när man text redigerar dokument.

Öppna Anteckningar (Notepad) och börja skriv så ser du att mus-markören slocknar.

Där finns även andra orsaker till ditt problem men de är inte så trevliga...

En orsak kan vara att något annat progran tar över uppmärksamheten från det du håller på med.

Kolla om felet är lika frekvent då Internet är urkopplat.

Titta även på fönstrets övre kantlist om fönstret inaktiveras (byter färg) när du scrollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Energispar är inte ibockat, istället HP Optimized. Problemet är inte med 20 min. intervaller utan var och varannan minut.

Jag kan säga att det är ljud hela tiden som "blippar" och har sig och de ljuden är i samband med denna textmarkör och överhuvudtaget när jag är ute på internet.

Vad det gäller visning av text och musmarkör, ser jag ingen skillnad. Textmarkören syns när jag skriver och musmarkören försvinner när jag börjar skriva och kommer tillbaka när jag rör musen.

Jag ser ingen färgförändring på fönstrets kantlist.

Om det är annat program som tar över, hur ser jag det och i såfall vad gör jag då?

Mvh Kaths

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...