Manneman Posted December 13, 2008 Posted December 13, 2008 Har blivit ruskigt bekväm med Windows 7 6956. Mappar och program har fått sin plats. Har märkt hur bra jag klarar mig utan Sidebar. Men ändå blev jag sugen att se hur det funkar... Högerklick på skrivbordet och välj Gadgets men inget händer? Likaså om jag väljer det från Kontrollpanelen. Har någon fått igång några gadgets i bygge 6956? Stenis! Kan du flytta denna trådet till buggar om det visar sig att det är i detta bygge det strular och inte enbart för mig. // Mange Quote
Manneman Posted December 13, 2008 Author Posted December 13, 2008 I stället för att bara göra en edit skriver jag lösningen själv här: Jag har personligen slagit av UAC... det har rapporterats att Gadgets inte fungerar om UAC är avslagen. Hurvida detta är en bugg eller medvetet från Microsoft får tiden utvisa. Hursomhelst, jag satte UAC på lägsta och sen funkar det... utom SR-gadget som är den jag verkligen använder. Mange Quote
Karl Posted December 13, 2008 Posted December 13, 2008 Kolla dina UAC inställningar, av någon anledning funkar inte gadgets om du satt UAC på den lägsta nivån - ett snäpp upp och allt kommer att funka Quote
Karl Posted December 13, 2008 Posted December 13, 2008 ;D ... du svarade på din fråga själv samtidigt som jag... Quote
Guest fjamsetramsa Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Gäller detsamma för taskbaren då? Quote
Recommended Posts