Gå till innehåll

Windows avslutas ej!!


jiz

Recommended Posts

Hallo!!!

Har ett problem med att när jag ska stänga av datorn så sparas inställningar & allt, men sen kommer "vänta windows avslutas" utan att datorn stängs av, slutar med att man får göra en Bruno "dra ur sladden".

Vad göra?

Har XP Home ediotion

Mvh Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur tålmodig du är... men om ingenting händer med disklampan under lång tid (5 min)

så verkar där vara något program som inte vill stoppas. Där finns ju Register inställningar för

hur länge Windows väntar innan den avbryter och stoppar processer.

Prova det gamla knepet att starta upp datorn i FelsäkertLäge och därifrån starta om igen.

Detta förfarande rensar upp vissa typer av felaktigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Du behöver dock oftast inte dra ur sladden på de flest datorer kan man hålla in strömknappen en 3-4 sekunder (vissa datorer måste man trycka lite extra bestämt), löser inte ditt hängningsproblem, men du slipper i alla fall bråka med sladden.

När jag körde XP tidigare var det nästa alltid Windows Media Player som hängde sig, den gick nästa aldrig att död heller (var någon kass avcodare men jag hittade inte vilken utan gick över till kolla film med VLC www.videolan.org)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Ett annat tips är att öppna aktivitetshanteraren och sedan stänga av datorn. Då ser man vilka processer som hänger sig, om det är någon system process eller program process.

Lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...