jiz Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Hallo!!! Har ett problem med att när jag ska stänga av datorn så sparas inställningar & allt, men sen kommer "vänta windows avslutas" utan att datorn stängs av, slutar med att man får göra en Bruno "dra ur sladden". Vad göra? Har XP Home ediotion Mvh Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Jag vet inte hur tålmodig du är... men om ingenting händer med disklampan under lång tid (5 min) så verkar där vara något program som inte vill stoppas. Där finns ju Register inställningar för hur länge Windows väntar innan den avbryter och stoppar processer. Prova det gamla knepet att starta upp datorn i FelsäkertLäge och därifrån starta om igen. Detta förfarande rensar upp vissa typer av felaktigheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderspe Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 Du behöver dock oftast inte dra ur sladden på de flest datorer kan man hålla in strömknappen en 3-4 sekunder (vissa datorer måste man trycka lite extra bestämt), löser inte ditt hängningsproblem, men du slipper i alla fall bråka med sladden. När jag körde XP tidigare var det nästa alltid Windows Media Player som hängde sig, den gick nästa aldrig att död heller (var någon kass avcodare men jag hittade inte vilken utan gick över till kolla film med VLC www.videolan.org) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 Ett annat tips är att öppna aktivitetshanteraren och sedan stänga av datorn. Då ser man vilka processer som hänger sig, om det är någon system process eller program process. Lycka till... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts