ron Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Jag har ett HP miditower, en P4 av något slag. Min fråga är, ger sladdarna till hårddiskar, m.m. ström om man bara har nätdel i? Eller ger de ström med komplett dator som "fastnar" p.g.a. att den inte hittar en disk att starta på, efter bios har körts? Om inget av ovanstående funkar, hur gör jag? De diskar jag har är 3 x 1TB S-ATA och 2 x 320GB ide. Jag har 3 adaptrar från S-ATA till usb och ska skaffa till idediskarna. Kylningen är 4 chassiefläktar som ska gå för fullt hela tiden med ström från nätdelen är det tänkt. Har en 7-portars usbhub sedan tidigare. Har haft diskarna i externa lådor men de dör inom ett halvår, bra iofs, eftersom man får dem utbytta på garantin. Men man tappar ju allt som är på dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 det är väl bara att mäta med en multimeter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts