Gå till innehåll

Mysterium: Har jag Vista SP1 eller ej?


Regal

Recommended Posts

Jag blev misstänksam på nytt då jag såg den här artikeln:

Så får du tillbaka "Sök" på startmenyn

http://www.alltomxp.se/windows-vista/87-wi...yn-i-vista.html

Jaha, jag har dock alltid haft sök där i startmenyn och den försvann minsann inte när jag fick SP1. Jag bytte nyligen moderkort men det kan nog inte ha med saken att göra.

Högerklickar jag på datorn och egenskaper så tror den att jag har SP1, men jag skulle vilja veta ifall det finns något objektivt sätt att få ett svar.

Så finns det någon funktion i SP1 som inte fanns innan? Och ifall jag hittar och kan använda den borde det betyda att jag har SP1 ändå? Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har SP1, men vill du vara idiotsäker kan du göra ett stickprov på valfri Windowskomponent.

Gå till C:Windows och högerklicka på valfri exe / dll - fil och kolla versionen på den.

SP1 är version 6.0.6001.X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, nu var det så att varannan exe fil hade rätt version # men det övertygade mig endå  8)

Japp, fast om du kollar under Details så är det bara produkt "Microsoft Windows Operating System" som behöver ha 6.0.6001.X. Andra saker kan ha andra versionsnummer, glömde säga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Kör > winver ?

->

Högerklickar jag på datorn och egenskaper så tror den att jag har SP1, men jag skulle vilja veta ifall det finns något objektivt sätt att få ett svar.

Eftersom Windows sa att det var SP1, men han var orolig om det verkligen var så, föredrog jag att göra stickprov på komponenterna, snarare än att lita på just programmet winver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...