Jump to content

Program som "lurar" hemsidor att tro att jag inte sitter i Sverige?

Recommended Posts

Posted

Jag läste någonstans om att det finns ett program som gör att man kan "lura" hemsidor att tro att man till exempel sitter i USA när man i själva verket sitter i Sverige. Någon som vet vilket program jag menar?

Posted

Beror ju på vad hemsidan går efter, går den efter din IP måste du surfa genom en server i stil med https://www.dold.se/, fast den är ju från Sverige så det hjälper inte heller.

Går hemsidan istället efter vad webbläsaren säger, kan man ändra det på något sätt, beroende på vilken webbläsare.

Min läsare som är Opera har en identifiering som denna:

Opera/9.63 (Windows NT 6.0; U; sv) Presto/2.1.1

Som du ser säger läsaren varifrån jag kommer.

Posted

Leta upp nån bra webbsida som berättar lite om proxys som studsar din uppkoppling via en server med annan IP i t.ex USA. Att en webbsida skulle använda webbläsarens info (som al6 föreslår) är inte särskilt troligt då denna bara visar vilket språk du använder i webbläsaren och inte vart du befinner dig.

Posted

Egentligen vill jag helst av allt kunna se YouTube-videos som man inte kan se om man sitter i Sverige... om ni fattar vad jag menar... jaja...