Gå till innehåll

Kan inte få igång DVD-spelaren


gritvo

Recommended Posts

Märkte idag att jag inte kan spela upp några nya DVD-Rom (spel). Microsofts fellogg säger : `det finns ett felaktigt block på enhet  DeviceCdRom0´.

Samtidigt märker jag att det står redan sedan den 2 november att ´Lånet av IP adressen 81.231.155.53 för kortet med nätverksadressen 0013D48AE510 har förlorats´.. Låter dystert men jag har ingen aning vad det handlar om. Undrar om båda saker kan ha med varandra att göra ??

Har Telia Säker Surf för säkerheten och den har funkat rätt så bra hittills.

År rätt så desperat, skulle vara otroligt schysst om någon kunde sätta mig på rätt spår eller säga vart jag kunde vända mig ??? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har två separata felorsaker.

1. DVD-spelaren kan ha ett internt fel. Du bör prova flera skivor och skivtyper.

    Men även skivorna kan vara svårlästa (smuts & repor) även om det låter mindre troligt för flera skivor.

    Du kan även fått en uppdatering av drivrutinen för spelaren som inte var bra. I så fall finns möjligheten

    via Enhetshanteraren - CD/DVD - enhetens Egenskaper - fliken Drivrutin att "Återställ tidigare drivrutin".

2.  Om du fortfarande kan komma åt Internet så har du fortfarande kvar en fungerande IP-adress.

     När du ansluter en dator till ett nätverk så ber du servern (DHCP) om att få låna en IP-adress.

     Detta lån är oftast tidsbegränsad på så vis att ingen annan än dig har rätt till adressen inom 'hyrtiden'.

     Alltså även om du startar om Internet modemet/routern så får du samma adress igen.

     Efter 'hyrtiden' så får du en annan IP-adress från servern (DHCP).

3.  Visa aldrig upp fullständiga eller rätta IP eller MAC -adresser i forum om du inte vill bli hackad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...