Gå till innehåll

Dessa mini-laptops


signator

Recommended Posts

:) Hej på er, och Gott Nytt År. Jag har inhandlat en Lenovo S10e, 160 Gb, 2Gb ram, 6-cells batteri, som faktiskt varar i 5 timmar och 45 minuter, och då har jag ändå sett på film mm. Har testat både Acer One, och Asus EEE, men fastnade för denna Lenovo (IBM). Nu är det bar ett krux, datorn har en 10,1" skärm, med en upplösning på 1024x576, lite konstigt? I USA levereras datorn med en 10,2" skärm, med upplösning 1024x600. Jag kan med andra ord inte köra mitt bärbara modem (dongle) med Telia som abbonent. Telias mjukvara kräver en upplösning på minst 800x600, står det så fort jag kör igång programmet. Provar jag däremot 3:s modem (dongle) med deras mjukvara, så funkar det perfekt. Modemen är av märket Huawei E220. Alla, både Telia, Tele2 och 3, har exakt samma modem. Har kontaktat Telia ang. detta. Väntar nu på att Telia ska komma med ny mjukvara, så man kan ut och surfa. Nu går det ju bra här hemma, då jag kör trådlöst nätverk. Vill påpeka att det ej går att ändra upplösningen i Lenovon, den är fast. Lenovo S10e, har ju blivit en storsäljare i Sverige, och många just med Telias modem??

Lite fakta om datorn:

Product: IdeaPad S10e 4068-4XG

Operating system: Windows XP

Original description: Atom N270(1.6Ghz), 1GB RAM, 160GB 5400rpm HD, 10.1in 1024x576 LCD, Intel 950, Broadcom 802.11bg wireless, Bluetooth, 10/100 Ethernet, Camera, 6c Li-Ion, WinXP Home

Vore roligt om någon annan ville skriva om dom har råkat ut för samma historia.  ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;D Hurra! Jag kan meddela alla som läst mitt förra inlägg om min mini-laptop, att jag fått ordning på det. Jag upptäckte idag att om jag gick in i kontrollpanelen, nätverk och där hittade jag mitt Huawei-modem. Då anslöt jag direkt därifrån iställetför att använda Telias program, som låg på skrivbordet. Då fungerade det klockrent! Ni förstår att jag blev glad, nu när man sitter i sommarstugan och ska fira nyår. Jag kommer äntligen ut på nätet igen. Ska ringa Telias tekniska support för programvara, och tala om för dom att det går att gå förbi startikonen på skrivbordet, och komma in bakvägen så att säga, men hoppas dom kommer med en uppdatering till programmet, för det var ju en del andra inställningar där som man kunde behöva ändra ibland. Har läst att det är många som köpt Lenovo S10e med Telia-abbonemnag.

Ha ett riktigt Gott Nytt År.

Piraten  ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...