Gå till innehåll

Fråga om Mobilt bredband


Recommended Posts

Funderar på om det är någon operatör som i dagens läge har obegränsat med nedladdning , tycker mig se att de flesta har 1GB nedladdning sedan stryps farten.

Kan det vara så att tre som haft obegränsat också har gått till 1 Gb nedladdning

Någon som kan reda ut detta

Jobbigt om man bara har 1Gb och skall det ner ett sp1 eller sp2 och en drös med uppdateringar till det, blir inte mycket kvar på 1 GB då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

"Citat" Från 3 s hemsida:

#

Är det verkligen obegränsad dataförbrukning med 3Bredband 7,2 Mbit/s?

Svar:

Ja. Vi kommer aldrig att ta mer betalt oavsett hur mycket man förbrukar. Vi förbehåller oss rätten att skydda oss mot extrem användning som på ett mkt kraftigt sätt skiljer sig från genomsnittet eller annat missbruk som orsakar 3 eller dess kunder skada genom att överväga att begränsa hastigheten. I dessa fall kommer vi att informera kunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag kan redogöra lite från mina egna erfarenheter ang mobilt bredband( jag har tele2 med 5 gig) För det första så är det ingen som kan klargöra om det är enbart nedladdnings eller både ner och uppladdningsvolymen som gäller( jag får olika besked av deras kundtjänst och deras support) Dom har klippt för mig 3 månader i rad där man påstår att jag gått över volymen fast det inte ser så ut på mit modem!! När man klipper så blir hastigheten så låg så att det knappt funkar att surfa!IE står bara o tuggar,det funkar med Firefox :D Detta är verkligheten ang mobilt bredband(Hos Tele2 iallafall o Telia har samma villkor),all reklam som man gör är bara bullshit ang hastigheter o volymer >:D Kan vara värt att tänka på innan man tecknar sig för dyligt / Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...