Gå till innehåll

System event notification när jag startar datorn!?


tiinytoon

Recommended Posts

Hej! När jag startar min dator kommer det upp ett meddelande om att en windows-tjänst inte kan ansluta, så står det att det är system event notification. Enbart admin kan göra detta.. Men jag borde ju vara admin på min egna dator?!?!. Vad betyder meddelandet? Vad ska jag göra? Någon som vet? Jag fick upp sådana meddelanden förut, sen kraschade hårddisken och den är precis utbytt och nu kommer det sådana meddelanden igen. Jag fattar inte vad det betyder, men vill gärna få bort det.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en av de s.k.tjänster som du hittar under kontrollpanelen-administrativa verktyg-tjänster(services). Klicka dig dit och kontrollera så att tjänsten system event notification inte har blivit inaktiverad. Den skall vara ställd i automatiskt läge och startad.

Om inte kan du högerklicka på den och välja "egenskaper" och försöka ställa om den i automatiskt läge samt starta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta är de olika tjänsterna beroende av att andra tjänster inte är inaktiverade. När det gäller tjänsten system event notification så är den beroende av att tjänsten "COM + System Application" inte är inaktiverad. Du hittar den längre upp i raden. Kolla hur det är med den och om den är inaktiverad så försöker du först starta den. Om det lyckas ger du dej på tjänsten "system event notification" igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...