Gå till innehåll

Fast i sovande läge!?


citronen

Recommended Posts

´

Jag är inte datorkunnig och min bärbara dator är död, det enda som lyser är halvmånen. Jag har provat att hålla in på-knappen länge, kollat att den är kopplad till eluttaget men inget händer. Har nyligen flyttat och bruksanvisningen är försvunnen.

Info:

Model LG E50

Config E500

Input 19V - 1,42A

Windowa Vista Home Basic w/DVDPk OEMAct

Jag satte den inte i viloläge när jag gick ifrån datorn. Kan hända att den varit på förlänge (från kl14-20.00) eller att bildminnet är fullt.

Vad ska jag göra?

Tack på förhand/Citronen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra ur strömsladden, ta ur batteriet och låt det vara ute i två minuter. Sätt tillbaks allt och starta. Det händer då och då att bärbara fryser i viloläge.

Torsten

´

Jag är inte datorkunnig och min bärbara dator är död, det enda som lyser är halvmånen. Jag har provat att hålla in på-knappen länge, kollat att den är kopplad till eluttaget men inget händer. Har nyligen flyttat och bruksanvisningen är försvunnen.

Info:

Model LG E50

Config E500

Input 19V - 1,42A

Windowa Vista Home Basic w/DVDPk OEMAct

Jag satte den inte i viloläge när jag gick ifrån datorn. Kan hända att den varit på förlänge (från kl14-20.00) eller att bildminnet är fullt.

Vad ska jag göra?

Tack på förhand/Citronen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag just inte din model utan en LG X110. Det bör se ut något liknande på din.

Börja med att ta bort alla sladdar och anslutningar.

Vänd datorn upp och ner.

Du ser då att på baksidan av datorn finns det en cirka 2 cm tjock och som är lika bredd som datorn förutom cirka 2cm på vardera sida.

Du ser då 2 stycken spärrar precis bakom enheten som går att få isär. Hos mig är en återfjädrande och en fast.

För den fasta spärren (hos mig den högra) utåt och med den andra handen håller du den återfjädrande spärren utåt (hos mig den vänstra) medan du för batteriet bakåt (jag får ibland föra ner tumnageln i springan för att få batteriet att lossna. Använd inget våld, det skall lossna lätt.

Håll den borta borta från datorn i cirka 20 sek för därefter in den i datorn. Glöm inte föra tillbaka den fasta spärren inåt datorn.

Vänd på datorn.

Återställ sladdar/kablar

Starta upp.

//Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...