Gå till innehåll

Associeringsfel


metal4jesus

Recommended Posts

Jag har nyss reparerat min användare med ett reparationsprogram för filtypen EXE. från den här sidan:http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

Detta problem kvarstår dock på alla andra användare: de flesta filer går inte att öppna.

Ett felmeddelande säger: "Den här filen har inte något program associerat för att utföra den här åtgärden. Skapa en associering med hjälp av alternativet Mappalternativ på Kontrollpanelen."

Detta löste jag alltså med reparationsprogrammet på min användare, men på de andra går det inte att föra in denna information i registret.

Programmet kan öppnas via filen regedit, men jag får sedan ett felmeddelande:"WinXP_EXE_Fix.reg kan inte importeras. Fel uppstod när filen skulle öppnas. Ett disk- eller filsystemsfel kan ha uppstått."

Finns det någon som kan trolla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"If your EXE file associations are corrupted, it can be difficult to open REGEDIT, or to even import REG files. To work around this, press CTRL-ALT-DEL and open Task Manager. Once there, click File, then hold down the CTRL key and click New Task (Run). This will open a Command Prompt window. Enter REGEDIT.EXE and press Enter."

Du kan engelska, va... :D

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, men jag skulle gissa på att det skulle funka att i det öppna Dos Command fönstret, skriva t ex:

regedit.exe namnpåregfilen.reg

och sen trycka Enter, så körs REGfilen, och reparerar dina file associations.

Du kanske måste stå i den mapp du sparade REGfilen i.

Annars öppnar du REGfilen med Anteckningar, och går till de ställen du ser i filen, och ändrar värdet manuellt.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...