Lappen75 Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Installerade SP3 på datorn. Allt gick hur bra som helst. Men efter omstart av datorn så kan jag nu inte logga in på användarkontorna. Windows startat upp som vanligt jag klickar på mitt konto, den börjar läsa in inställningar mm. Mitt i detta stannar den bara och så loggas man ut igen till start sidan. Händer samma sak gång på gång om man försöker igen. DEt är samma fel på alla konton. Någon som har något förslag?? ********************************************* 2009-01-25: Tråden är nu låst eftersom problemet är löst Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta Mickilina *********************************************
waxinator Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Standardmedicinen... Starta upp i Felsäkert Läge och sedan bara välja "Starta om". Vissa typer av fel åtgärdas därmed. Värt att prova.
Lappen75 Posted January 12, 2009 Author Posted January 12, 2009 Standardmedicinen... Starta upp i Felsäkert Läge och sedan bara välja "Starta om".Vissa typer av fel åtgärdas därmed. Värt att prova. Tack för tipset..... dessvärre funkade det inte.
gorani47 Posted January 15, 2009 Posted January 15, 2009 Tack för tipset..... dessvärre funkade det inte. det bästa är att inte innstalera sp3 hade samma problem , o en massa annat som ej gick att lösa när man ska ta hem sp3 står det faktiskt att man ska innsta lera det separat, ock att man kan få problem med med program mm som ej funkar
si3rra Posted January 15, 2009 Posted January 15, 2009 XP home lr pro?? Starta upp i felsäkert läge, logga in som administratör och byt lösenordet på ditt konto!? för du kör väl inte som administratör!? Alternativt, ladda ner någon utitlity boot cd som kan nolla kontolösenord och så gör du just detta, fungerar bra mot "glömda" lösenord.
morno Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 utitlity boot cd.. hmm.. vart kan jag hitta det? värkar bra. kan vara värt att tästa på min jobb dator min son bytte lösenord på den..
Gorka Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Forgot your Windows NT/2k/XP/Vista admin password? http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ Har kört detta på både XP och Vista med lyckat resultat.
morno Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 tack för länken villket brännings program kan ni rekomendera?
frederik Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 tack för länken villket brännings program kan ni rekomendera? Ashampoo Burning studio är ett utmärkt program och kör på Svenska, det är litet och kan utföra de uppgifter flertalet hemanvändare må ha ;-)
Lappen75 Posted January 17, 2009 Author Posted January 17, 2009 Jag kör XP Pro....jag har tydligen glömt admin. lösen så jag får testa att nolla det också.
Lappen75 Posted January 17, 2009 Author Posted January 17, 2009 det händer samma sak när jag försöker logga in som admin.
Lappen75 Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 Det slutade så att jag la in XP på en annan partion och formaterade om den partionen med SP3. Nu blir det ingen upp.grad till SP3.....
Recommended Posts