Guest al6 Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Jag har använt Windows Explorer för att enkelt ansluta till FTP-servrar i Vista, men i Windows 7 fungerar det verkligen inte, jag får bara detta felmeddelande. Det är inget fel på servern och jag har fått detta felmeddelande 24/7. Vet någon en gratis ftp-klient som funkerar i Windows 7? Behöver inte vara så avancerad, bara den klarar av drag-and-drop med filer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 http://winscp.net/eng/index.php Borde funka, har inte testat dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Kan bara konstatera samma sak, jag kan återskapa felet! Det fungerar i IE men inte i Utforskaren. Jag har skickat in en buggrapport till MS angående detta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Kan bara konstatera samma sak, jag kan återskapa felet! Det fungerar i IE men inte i Utforskaren. Jag har skickat in en buggrapport till MS angående detta! Exakt samma för mig, har även skickat in rapport jag med. Fick använda FileZilla nu, kan säga att det suger enormt mycket man kan inte ens dra filer med drag-and-drop, plus att där finns typ hundra olika rutor som man aldrig använder. Explorer är den mest perfekta ftp-klient jag sett. Bara en enda ruta där man helt enkelt drar in filerna, och alla ikoner är ju rätt och så. Med Explorer behöver man ju inte ens ansluta för att använda drag-and-drop; man kan ju släppa filerna på ikonen för ens server så ansluter och skickar Explorer filerna. Mycket synd att det inte funkar i Windows 7, men det kan ju även betyda att man arbetar på den funktionen och gör den bättre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts