Gå till innehåll

Allt vart svart, out of range - del 2 ...


lbl

Recommended Posts

Hej alla!

Skulle bara tala om att jag löst problemet :D

Fick låna ett grafik kort av min kompis som jag satte i datorn. Startade med boot och sen med cd skivan till grafikkortet. Kom till då det installerade och där stog det tryck på valfri knapp för att fortsätta. Bara det att det inte funkade..... inget hände fast jag tryckte på varenda knapp på tangentbordet.

( säg nu inte att det var nått slags lås på tangentbordet...läs vidare :P ) Enda knapparna som funkade var ju F knapparna.

Köpte mitt tangentbord så sent som på julafton ¨å att det skulle vara trasigt ville jag inte tro på.

Satte på en omkopplare...från USB till vanlig rund ( vid det här laget var jag desperat ).

Poff så funkade tangentbordet.....

Bytte tillbaka till mitt grafikkort och startade i felsäkert läge, gjorde en system återställning och instalerade mitt grafikkort igen och nu fungerar allt perfect =)))

Vet inte vad som hände från början men nu funkar det iaf....och INGEN inte minst jag trodde väl att det var så enkelt, enkelt och enkelt men tangentbordet hade ju fungerat perfekt innan grafikkortet strulade och det gör det nu oxå med omkopplare. Törs inte prova USB kontakten med tangentbordet just nu :rolleyes:

Tack alla ni som ansträngt er för att hjälpa mig och ett speciellt tack till Starplus som verkligen gjorde allt för att hjälpa mig.

Kram på er och ha det så bra :D:P:D:P

Vet inte varför ämnet är lÅst, när det eg. inte är lÖst ...

Men men... du saknar en drivrutin till USB-t-bordet, men ÄVEN om man inte normalt behöver det, det brukar vara så att USB-t-bord inte funkar förrän man lyckats logga in på Win minst en gång.

Sen nästa gång så 'SER' Win t-bordet på USB-kontakten, och allt funkar.

Så vad du ska göra är att starta Win, rycka ur PS2-sladden till t-bordet när Win är helt startat, och sen koppla in t-bordet via USB, så kommer Win att själv upptäcka det. Du kommer då att föreslås att installera en drivrutin till t-bordet, OM det behövs, så se till att du har CDn med drivrutinen tillhanda, eller hämta hem den senaste version från tillverkarens hemsida, INNAN du byter till USB-kontakten!

Nästa gång du sen startar Win så funkar allt via USB-kontakten.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...