lbl Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 OBS - Detta är HELT Lagligt! Nu finns det ett Legalt program, från Microsoft själva!, för att ändra sin XP Product Key med. Kan vara användbart t ex, när man som jag i förrgår installerade om hela XP, och använde en OEM-version (för den hade SP3, och jag orkade inte nLite'a en egen...), där min egen - helt legala! - Retail version Product Key inte funkade. Så då knappade jag in en 'illegal' OEM-key jag hade, installerade färdigt XP, och sen körde jag Microsofts KeyUpdateTool, och fick dit min egen legala Key. Det funkade däremot INTE att göra samma sak med t ex Magic JellyBeans keyfinder, för den fordrar att den Key man byter till är för samma Version av XP, dvs från en OEM-key till en annan OEM-key går bra, från en Retail-key till en annan går bra, men inte från en OEM-key till en Retail-key, men det funkar däremot med Microsofts eget program! http://download.microsoft.com/download/8/3/7/83712767-395c-4327-8e87-38be7b0cf75f/KeyUpdateTool_enu.exe /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts