Gå till innehåll

Internet problem


Rebom

Recommended Posts

nu har jag installerat win7 i en burk och allt gick bra fram tills nu, problemet är jag får inte internet med inbyggda nätkortet pga drivrutiner och har en annan kort i som fungerar men jag får bara local accsess only . har en router med flera datorer.

vad kan felet vara om dem andra datorer har internet och inte den ny installerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag installerat win7 i en burk och allt gick bra fram tills nu, problemet är jag får inte internet med inbyggda nätkortet pga drivrutiner och har en annan kort i som fungerar men jag får bara local accsess only . har en router med flera datorer.

vad kan felet vara om dem andra datorer har internet och inte den ny installerade?

Jag vill hänga på för jag har fått detta på en stationär dator där jag kör W7 i Virtual PC. Vad behöver läggas till för att få igång internetkontakten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag kör dualboot (Vista+Win7) på en gammal burk. Vista anslöt till Internet utan problem (Nvidia Nforce på moderkortet) men Win7 ville inte. Jag satte in ett gammalt 3Comkort (3x905TX), laddade ner drivrutiner och nu fungerar 3Comkortet för både Vista och Win7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag kör dualboot (Vista+Win7) på en gammal burk. Vista anslöt till Internet utan problem (Nvidia Nforce på moderkortet) men Win7 ville inte. Jag satte in ett gammalt 3Comkort (3x905TX), laddade ner drivrutiner och nu fungerar 3Comkortet för både Vista och Win7.

jag har ett gammalt kort i men den klagar på ip validering! har gjort en ny installation och det hjälpte inte !

nu får jag detta som felmedelande när jag försöker ändra till home network

(windows was unable to automatically verify the accuracy of your system time) sen när jag söker ip ändras den till baka till public network

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här ..

Har fast ip hos Bahnhof. Dom kör via DHCP och låser datorn via MAC nr.

Kör via switch.

Min Win 7 brukar tappa nätet efter ett tag. Går ner till begränsad hastighet dvs tvärstopp.

Omstart krävs av datorn sen funkar det.

men det ska man inte behöva göra!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rebom//

Är det så att du inte kan installera drivrutinerna till ditt inbyggda kort?

Har du isf. provat med att välja vista rutinen, hö klicka på den och välj att köra i kompabilitetsläge för vista innan du installerar, detta löste problemet för min del.

centrino//

Är din fasta ip låst till en mac adress och du vill köra flera datorer på uppkopplingen måste använda en router där du anger den kopplade mac adressen för routern, sen kör du routern med DHCP aktiverat för att få nät access på samtliga datorer som är anslutna till routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...