Gå till innehåll

windows XP


bobcat

Recommended Posts

Snabbstart fältet som ligger längst ner till vänster har försvunnit , hur får jag tillbaka det .

Det räcker inte med att högerklicka och egenskaper för om jag bockar i rutan så händer det inte någonting , om jag går tillbaka och kollar så är bocken försvunnen .

Har xp pro.

*********************************************

2009-01-22:

Tråden är nu låst eftersom problemet är löst

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Mickilina

*********************************************

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag ett felmeddelande om att det inte går att skapa ett snabbstartfält.

Det var ju bättre. ;) Hur lyder felmeddelandet? Kanske går att söka på, och därigenom förhoppningsvis finna en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju bättre. ;) Hur lyder felmeddelandet? Kanske går att söka på, och därigenom förhoppningsvis finna en lösning.

Det står bara att det inte går att skapa ett verktygsfält .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du mappen C:\Documents and Settings\[användarnamn]\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch ?

Tillägg: Application Data är en dold mapp.

C:\Documents and settings samt mitt användarnamn har jag,men inte resten (Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\Documents and settings samt mitt användarnamn har jag,men inte resten (Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch .

Visas dolda mappar och filer? Verktyg, Mappalternativ…, fliken Visning, Visa dolda filer och mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quick Launch finns inte .

Testa att skapa den mappen i C:\Documents and Settings\[användarnamn]\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\, och kopiera någon genväg från Skrivbordet till Quick Launch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att skapa den mappen i C:\Documents and Settings\[användarnamn]\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\, och kopiera någon genväg från Skrivbordet till Quick Launch.

Okej nu är jag lite av en nybörjare så om du kan precisera hur jag går tillväga vore till stor hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu är jag lite av en nybörjare så om du kan precisera hur jag går tillväga vore till stor hjälp.

Gå till C:\Documents and Settings\[ditt användarnamn]\Application Data\Microsoft\Internet Explorer, skapa en ny mapp, Quick Launch. I Quick Launch (Snabbstart) ligger genvägar av samma typ som på Skrivbordet (.lnk-filer), så kopiera någon skrivbordsgenväg till Quick Launch, så att det finns något att se i Snabbstart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till C:\Documents and Settings\[ditt användarnamn]\Application Data\Microsoft\Internet Explorer, skapa en ny mapp, Quick Launch. I Quick Launch (Snabbstart) ligger genvägar av samma typ som på Skrivbordet (.lnk-filer), så kopiera någon skrivbordsgenväg till Quick Launch, så att det finns något att se i Snabbstart. :)

Får tacka dig JoWa för hjälpen , nu funkar det som det skall .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...