Gå till innehåll

spara meddelande på servern?

Hej,

jag har alltid kört outlook express och senare windows mail med vista nu funderar jag på att byta till windows 7 men där följer det inte med något epostprogram. Tänkte därför testa Microsoft Outlook som jag alltid tyckt vart för krångligt.

Jag vill kunna ta emot mina mail på flera datorer därför har jag valt att spara en kopia på severn så att man kan ladda ner mailen från flera datorer.

Men Microsoft Outlook fattar ju inte att den har laddat ner ett mail en gång utan laddar ner samma mail varje gång man startar programmet vilket resulterar i att jag får hundratals kopior av samma mail i min dator.

Fungerar det inte att använda spara kopia på servern i Microsoft Outlook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Answer

When you enable the Leave a copy of messages on the server option and messages are downloaded, the unique ID numbers of each of those messages is added to a list of messages previously downloaded so that Outlook does not re-download the messages during future synchronizations.

When the Deleted Items folder is emptied, Outlook removes the unique ID numbers of the previously downloaded messages from the list in preparation for deleting the messages from the server. If a synchronization (either manual or automatic) begins during this process, Outlook erroneously downloads all of the messages again because their unique ID numbers do not appear in the list of previously downloaded messages.

This problem occurs because a background synchronization took place at the same time or just after the Deleted Items folder was emptied. This is an issue with the order in which Outlook carries out the deletion from the server and the downloading of messages.

To solve this, ensure you do not to begin a synchronization at or about the same time that the Deleted Items folder is emptied."

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...