Gå till innehåll

Markören försvinner när jag skriver exempelvis i Word:


Recommended Posts

Jag har samma problem. Började för någon månad sedan. Verkar som det inträffar när outlook kör send/receive. Men extremet irriterande när man sitter och skriver, och plötsligt så har sista meningarna inte kommit med....

Någon som har en bra lösning?

Redigerad av Mickilina
Redigerat ett stavfel för att slippa deleta fler OT inlägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tack för snabba svar!

Men tror jag beskrev mitt problem lite otydligt:

Jag skriver alltså i t.ex. word. Bokstav efter bokstav kommer på skärmen när jag trycker på tangenterna och markören finns där som vanligt.

Sen plötsligt så ko

Sen plötsligt så kommer det inte fler bokstäver på skärmen, trots att jag fortsätter skriva på tangenterna. Det är helt vitt och markören är borta.

Om jag väntar i kanske 30 sekunder så kommer ibland markören tillbaka efter sista bokstaven, blinkands, och jag kan fortsätta min mening. I andra fall så måste jag ställa muspekaren efter sista bokstaven, och klicka dit markören, för att kunna skriva vidare.

Idé?

tackar /UlfL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej UlfL!

Har delat/flyttat ditt inlägg till => Microsoft Office (Word, Excel och Outlook med flera) <= där det passar lite bättre och då du har fått ditt problem som en egen tråd. Har även förtydligat rubriken/ämnet ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU ska vi prova nåt intressant!

Prova att skifta till engelska, och se om problemet försvinner då, gör det det så ska vi gräva vidare sedan.

Tryck ned VÄNSTER-ALT och SHIFT samtidigt, släpp, och tryck sen på åäöÅÄÖ så ser du om de ändrats till [';{": istället, då har du engelskt t-bord.

Nu gör du igen vad du gjorde när felet uppstod.

För att sen komma tillbaks till svenskt t-bord igen, så gören i sammaledes åter ånyo (som finnen säger...)!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från MS:

When you type in certain programs, such as Microsoft Excel or Microsoft Word, on a Microsoft Windows 2000-based computer that has Microsoft IntelliPoint software installed, the mouse pointer may disappear while you are typing.

This behavior can occur even if the Hide pointer while typing check box in the IntelliPoint dialog box is not selected.

CAUSE

This behavior occurs because it is a feature of the IntelliPoint software that hides the pointer while you type. The pointer appears again when you move the pointing device.

De tycker det är en 'feature'/Finess...

Men men, det kan oxå vara som så att din drivrutin för musen kolliderar med drivrutinerna för grafikkortet.

Hitta färskare drivrutiner till grafikkortet, avinstallera musdrivrutinen, installera de färskare för grafiken, starta om, och kolla sen om musen fortfarande funkar UTAN drivrutin, låt då INTE Windows installera en om Win föreslår det efter omstarten, och testa sen att skriva i Word.

OCH så kan det vara fel på en av Words MALLar, dvs *.DOT filerna (speciellt NORMAL.DOT, dvs Standardmallen), så radera ALLA sådana, och testa.

De går att ominstallera sedan från CDn.

Sök på Göbbels efter mer info om detta.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...