Gå till innehåll

xp skiva & drivrutiner


Chicadee

Recommended Posts

Hej

Jag försöker fixa en dell dator som min kompis fått. Saken är den att den går så fruktansvärt trögt, explorer stängs ner när man öppnat 3-4 fönster ( ej samtidigt ), jag kan inte ta bort användare vare sig i felsäkert läge eller normalt.

Så till saken =)

Jag skulle vilja formatera om den men har ingen xp skiva men ett serienummer men var kan jag ladda ner xp home säkert?

Sen undrar jag om datorn hittar drivrutinerna själv eller måste jag spara dom på nått sätt?

Är en Dell dimension 2400.

Tack på förhand//Chicadee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag försöker fixa en dell dator som min kompis fått. Saken är den att den går så fruktansvärt trögt, explorer stängs ner när man öppnat 3-4 fönster ( ej samtidigt ), jag kan inte ta bort användare vare sig i felsäkert läge eller normalt.

Så till saken =)

Jag skulle vilja formatera om den men har ingen xp skiva men ett serienummer men var kan jag ladda ner xp home säkert?

Sen undrar jag om datorn hittar drivrutinerna själv eller måste jag spara dom på nått sätt?

Är en Dell dimension 2400.

Tack på förhand//Chicadee

Hej Chica!!

Det finns egentligen inget säkert ställa att ladda ner XP utan det bästa är om man kan låna en skiva av någon eftersom du har ett (äkta) license så ska det inte innebära några problem.

Vad det gäller drivrutiner så bör dom finnas på Dell:s hemsida.

Undrar om det inte ska finnas med en återställningsskiva eller diskett när det kommer från Dell?

Edit: Har kollat på Dell:s hemsida, du ska trycka F11 vid uppstarten där ska dells återställning finnas ;)

/Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen !!

Detta är ett citat från manualen för dell dimension 2400

To use PC Restore:

1 Turn on the computer.

During the boot process, a blue bar with www.dell.com appears at the top of the screen.

2 Immediately upon seeing the blue bar, press <Ctrl><F11>.

If you do not press <Ctrl><F11> in time, let the computer finish restarting, and then

restart the computer again.

/Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag försöker fixa en dell dator som min kompis fått. Saken är den att den går så fruktansvärt trögt, explorer stängs ner när man öppnat 3-4 fönster ( ej samtidigt ), jag kan inte ta bort användare vare sig i felsäkert läge eller normalt.

Så till saken =)

Jag skulle vilja formatera om den men har ingen xp skiva men ett serienummer men var kan jag ladda ner xp home säkert?

Sen undrar jag om datorn hittar drivrutinerna själv eller måste jag spara dom på nått sätt?

Är en Dell dimension 2400.

Tack på förhand//Chicadee

Jag använder http://www.download3k.com/Install-WinDriver-Ghost.html för att rippa alla drivisar.

I Registration rutan välj knappen GEGISTER LATER

När du har installerat WinDriver Ghost klickar du på FAST COLLECT till höger och sen på MAKE ALL till höger så föreslår den att spara till C:\My Drivers.

När den är klar så har du en massa mappar som innehåller alla filer du behöver för att installera drivisar till alla dina enheter i datorn.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...