jensa Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Hej. Min prenumeration på f-secure går snart ut och jag tvekar på att betala ca 500kr för ett år igen så jag funderar på att testa Comodo. Hur gör jag då med vista-brandväggen? Ska den stängas av? Finns det nån brandvägg i Comodos gratisvariant? flera säkert dumma frågor blev det men jag känner mig osäker på alla dessa antivirus skydd... mvh jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Hej, Inga dumma frågor alls. Hur gör jag då med vista-brandväggen? Ska den stängas av? Ja, och än så länge får du göra det manuellt. Finns det nån brandvägg i Comodos gratisvariant? Japp, och en högklassig sådan! Du får brandvägg, HIPS (kallat Defense+) och antivirus. I nästa version (som jag betatestar nu) kommer buffertöverskridningsskydd att vara inkluderat i Defense+. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Podbot Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Hej,Inga dumma frågor alls. Ja, och än så länge får du göra det manuellt. Japp, och en högklassig sådan! Du får brandvägg, HIPS (kallat Defense+) och antivirus. I nästa version (som jag betatestar nu) kommer buffertöverskridningsskydd att vara inkluderat i Defense+. Jag har Comodo brandvägg som JoWa tips mig.. Är otroligt nöjd med den! // Podbot | WebbDosan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jensa Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 Tack för era snabba svar!! Imorrn ska jag ladda ner och installera. Ska bli riktigt intressant att testa! ps, är det någon särskilld verision man ska använda? mvh jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Varsågod och lycka till! Hoppas att du blir nöjd. ps, är det någon särskilld verision man ska använda? Välj 32- eller 64-bitarsversion beroende på vilken Windows-version du har. http://www.comodointernetsecurity.com/download_cis.html Det står XP (SP2), men det är minimikravet. Också SP3 stöds fullt ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jensa Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 Har nu comodo på datorn, verkar ju kalas detta! En fråga till då, jag råkade installera "safe surf" åxå, är det nåt man "måste" ha lr är det nåt extra tillbehör som man klarar sig utan? mvh jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Låter bra det! SafeSurf-alternativet installerade två komponenter, ett verktygsfält (toolbar) och själva SafeSurf, som skyddar mot buffertöverskridningsattacker. Jag föreslår att du avinstallerar verktygsfältet och behåller SafeSurf — tills nästa version av CIS släpps… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jensa Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 Just så gjorde jag åxå men frågade ändå för att känna mig säker. Tack för att du svarat så snabbt å bra på alla mina frågor! mvh jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Utmärkt. Varsågod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jensa Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 Just så gjorde jag åxå men frågade ändå för att känna mig säker. Tack för att du svarat så snabbt å bra på alla mina frågor! mvh jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts