Gå till innehåll

Fråga ang: Ny processor plus mer ram minne


Recommended Posts

Hejsan sitter här å tänker på en sak funderar på att byta ut lite delar i min dator men vet inte om mitt moderkort kommer att klara av detta kan man på nått sätt ta reda på detta har nyss köpt ett spel och har upptäckt att min dator inte klarar av detta spel det gäller gta4 :wacko:

Bifogar en bild från en sida där man kan kolla om ens dator klarar av vissa spel vet inte om man ska lita på dessa sidor alls

*Stavfel på rubriken*

post-4825-1234044008_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan sitter här å tänker på en sak funderar på att byta ut lite delar i min dator men vet inte om mitt moderkort kommer att klara av detta kan man på nått sätt ta reda på detta har nyss köpt ett spel och har upptäckt att min dator inte klarar av detta spel det gäller gta4 :wacko:

Bifogar en bild från en sida där man kan kolla om ens dator klarar av vissa spel vet inte om man ska lita på dessa sidor alls

Där skon klämmer för dej är på CPU'n.

Jag körde själv i detta fall Crysis på samma P4 som du.. det lagga lite på lägsta detail/upplösning. Hade iaf styrfart.

Iofs. körde jag på Vista och den ger sämre fps än XP som du har. Dagens spel använder sej mer av CPU'n mot förr.

Men vad tusan.. testa, ditt G-kort är ju klart bra. Sänker du lite details, tror jag det rullar godkänt.

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte bara sätta i en ny processor hur som helst.

Den nya måste ju PASSA på ditt gamla moderkort (ha samma sockel och ett BIOS som är anpassat för Quad!), och det gör en QUAD-processor med stor sannolikhet inte, så då måste du köpa nytt moderkort och ny processor samtidigt.

Vilket i sin tur kan medföra att vissa andra gamla delar och/eller tillbehör, inte passar, så kolla noga innan du köper ett nytt moderkort att alla dina gamla grejer passar på det!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de vet jag men om jag sätter i en mycke snabbare processor än den jag har i dag då lär väll spelet flyta bättre typ eller? eller måste jag byta moder kort också datorn är ju från 2005 kanske inte är den bästa för gta4 :)

Du har den sista/snabbaste CPU'n i den serien 3.4GHz, den är inte dålig på något sätt.

Det är bara det att speltillverkarna sitter i Intels knä... typ.

Jag satt på exakt samma config som dej på en maskin härhemma, bytte bara för att

få mer fart på Vistan.

Gör så här nu.. gå till gratisshopen PB och prova/hämta GTA4 - innan du köper spelet eller tar andra beslut.

Vissa saker måste man prova.. vi kommer inte längre.

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har den sista/snabbaste CPU'n i den serien 3.4GHz, den är inte dålig på något sätt.

Det är bara det att speltillverkarna sitter i Intels knä... typ.

Jag satt på exakt samma config som dej på en maskin härhemma, bytte bara för att

få mer fart på Vistan.

Gör så här nu.. gå till gratisshopen PB och prova/hämta GTA4 - innan du köper spelet eller tar andra beslut.

Vissa saker måste man prova.. vi kommer inte längre.

kent

Va säger du ladda ner gta? :o nä tack har redan köpt spelet glömde att kolla innan ett misstag ser jag nu :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte bara sätta i en ny processor hur som helst.

Den nya måste ju PASSA på ditt gamla moderkort (ha samma sockel och ett BIOS som är anpassat för Quad!), och det gör en QUAD-processor med stor sannolikhet inte, så då måste du köpa nytt moderkort och ny processor samtidigt.

Vilket i sin tur kan medföra att vissa andra gamla delar och/eller tillbehör, inte passar, så kolla noga innan du köper ett nytt moderkort att alla dina gamla grejer passar på det!

/LbL!

Ok de enda som är nytt i burken sen ja köpte datorn är grafik kortet och ett nytt nätagg resten är sen 2005 när datorn köptes men dessa Uppgraderingspaket som man kan köpa är nått att ha http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10297 men sen är de ju de där passar de i lådan eller inte B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok de enda som är nytt i burken sen ja köpte datorn är grafik kortet och ett nytt nätagg resten är sen 2005 när datorn köptes men dessa Uppgraderingspaket som man kan köpa är nått att ha http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10297 men sen är de ju de där passar de i lådan eller inte B)

Dom passar säkert din låda.. om du inte har mini-tower.

Men dom kitten på den länken är FEL (enligt min mening)

men du.. funka inte spelet om du drar ner upplösning eller details?

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver knappast byte något i din dator! GTA IV kan till och med min sletna dator köra och du har ju nästan allt som krävs enligt sidan. Om du ska byta något i din dator, vilket jag inte tycker du ska, så är det ju ett nytt grafikkort och inte en CPU. Men alltså att gå strikt efter systemkraven på spel är inte nödvändigt, jag har kört Crysis och Far Cry 2 och andra spel på mycket dåliga datorer och det fungerar hur bra som helst.

Bara testa spelet och sänk grafiken om det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver knappast byte något i din dator! GTA IV kan till och med min sletna dator köra och du har ju nästan allt som krävs enligt sidan. Om du ska byta något i din dator, vilket jag inte tycker du ska, så är det ju ett nytt grafikkort och inte en CPU. Men alltså att gå strikt efter systemkraven på spel är inte nödvändigt, jag har kört Crysis och Far Cry 2 och andra spel på mycket dåliga datorer och det fungerar hur bra som helst.

Bara testa spelet och sänk grafiken om det behövs.

Lura inte killen nu.. hans nyinköpta 8800GT -kort håller hur hög prestanda som helst för dagens spel,

och så även långt in på nästa år.

Sedan kan man inte spela Crysis "på mycket dåliga datorer".

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...