Gå till innehåll

Krasch av D:disken vid nyinstallation


hso02098

Recommended Posts

090208

Jag ominstallerade Windows Vista Home Premium 32 BIT efter att datorn slutat hitta mitt flyttbara lagringsmedium SD-disk (för överföring av foton från kameran till hårddisken). Efter den åtgärden började bildöverföringen fungera men istället upptäckte jag att alla mina personliga filer och program hade försvunnit. Datorn signalerade felmeddelande om att den inte kunde fullfölja återinstallationen av Windows Vista eftersom disken höll på att bli full.

Som jag har tolkat det, fast jag endast har grundläggande kunskaper i det här ämnet, har Windows-mappen (6,7 GB) vid återinstallationen lagt sig som en dubblet i D:disken - istället för C:disken. Jag kan nämligen se att det även finns en mapp kallad Windows i C:disken (12,2 GB). På det stället finns även en Windows.old-mapp (15,7GB).

Vilken är den bästa åtgärden i en sån här situation? Vad bör jag inte göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i Din Windows.Old finns alltså hela din gamla Windowsinstallation, inkl. den gamla Documenst&Settings mappen osv, samt alla undermappar under C:\Windows.

I Documents osv-mappen, finns Mina Dokument osv, under ditt användarnamn där, där du kanske har dina sparade filer som försvann.

Kopiera vad du vill från den mappen, om något, och radera den sen med det inbyygda prg'et Disk Cleanup, vaddetnuheterivista, annars går det inte att radera mappen alls.

Då får du tillbaks dina 15,7Gb.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...