Gå till innehåll

Fel på aktivitetsfältet


vickipicki

Recommended Posts

Jag har ett problem. Aktivitetsfältet fungerar inte. Det syns och finns där men ingenting förutom windowsflaggan som leder till startmenyn är klickbart. Jag kan alltså inte växla mellan fönster via aktivitetsfältet eller klicka upp inställningar för ljud, internet osv. Vad kan det vara för fel??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du startat om datorn sen detta hände ... ??

Har du det, så kan du prova att högerklicka på det>Egenskaper, och sen ändra så det Döljs Automatiskt, och klicka OK, och testa det ett par ggr av o på, gärna med omstart av datorn emellan.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du startat om datorn sen detta hände ... ??

Har du det, så kan du prova att högerklicka på det>Egenskaper, och sen ändra så det Döljs Automatiskt, och klicka OK, och testa det ett par ggr av o på, gärna med omstart av datorn emellan.

/LbL!

Ja, datorn är omstartad flera gånger. Grejen är det att jag kan inte ens högerklicka på aktivitetsfältet, men jag kan testa gå in i kontrollpanelen och sköta det därifrån. Men om inte det funkar, kan det vara så att det är fel på någon drivrutin till aktivitetsfältet? (om det nu ens finns drivrutiner till det?!). Isåfall är det någon som vet vad den drivrutinen heter och var på datorn jag hittar den så jag kan återställa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det är ingen drivis till det fältet, vad är det för OS du har ??

Kan ju vara nån som stängt av att du kan högerklicka på Aktivitetsfältet, går att göra med GpEdit.

Det är alltså en administrativ sak.

>>Start>Kör>gpedit.msc

Bläddra igenom mängderna där, tills du hittar Aktivitetsfältet nånstans, och se om det är nåt kånfiggat alls.

Finns båda DatorKånfigg och AnvändarKånfigg.

Alla de olika ställena man kan ställa in, står normalt på Not Configured.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...