Gå till innehåll

Strul med portforwarding + trådlöst nätverk


ron

Recommended Posts

Har m.h.a. ett program "Simple Port Forwarding" ordnat så att detta ändamål uppfylldes och nu fungerar det som det var önskat.

Däremot så tappade de andra två datorerna (av tre) anslutningen till nätverket (trådlöst). Kikar jag på egna datorn så finns samma trådlösa nätverk kvar, som innan, när man kollar efter tillgängliga trådlösa nätverk.

Min dator ansluter med tråd så det fungerar iaf

De tre datorerna ligger som innan i samma ip-serie 192.168.1.xx (där xx är inom samma tiotal) vi är i samma arbetsgrupp, som innan och som jag ser det så ser det ut som innan.

Routern är en Zyxel NBG 318-S http://www.sweclockers.com/nyhet/6877-zyxe...byggd_homeplug/

Men något är inte som innan. Då var alla tre datorerna i nätverket, men portforwardingen funkade inte.

Hade jag kunnat återställa det som det var innan hade jag gjort det, men är man kass på nätverk är man.....

Så om någon vet vad detta är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har m.h.a. ett program "Simple Port Forwarding" ordnat så att detta ändamål uppfylldes och nu fungerar det som det var önskat.

Däremot så tappade de andra två datorerna (av tre) anslutningen till nätverket (trådlöst). Kikar jag på egna datorn så finns samma trådlösa nätverk kvar, som innan, när man kollar efter tillgängliga trådlösa nätverk.

Min dator ansluter med tråd så det fungerar iaf

De tre datorerna ligger som innan i samma ip-serie 192.168.1.xx (där xx är inom samma tiotal) vi är i samma arbetsgrupp, som innan och som jag ser det så ser det ut som innan.

Routern är en Zyxel NBG 318-S http://www.sweclockers.com/nyhet/6877-zyxe...byggd_homeplug/

Men något är inte som innan. Då var alla tre datorerna i nätverket, men portforwardingen funkade inte.

Hade jag kunnat återställa det som det var innan hade jag gjort det, men är man kass på nätverk är man.....

Så om någon vet vad detta är?

Hej!

Fråga 1. Varför behöver du använda portforward? Själv har jag 5 datorer i mitt nätverk och ingen använder portforward.

Fråga 2. Har du ställt in portforward på alla datorer?

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...