ron Posted February 13, 2009 Posted February 13, 2009 Har m.h.a. ett program "Simple Port Forwarding" ordnat så att detta ändamål uppfylldes och nu fungerar det som det var önskat. Däremot så tappade de andra två datorerna (av tre) anslutningen till nätverket (trådlöst). Kikar jag på egna datorn så finns samma trådlösa nätverk kvar, som innan, när man kollar efter tillgängliga trådlösa nätverk. Min dator ansluter med tråd så det fungerar iaf De tre datorerna ligger som innan i samma ip-serie 192.168.1.xx (där xx är inom samma tiotal) vi är i samma arbetsgrupp, som innan och som jag ser det så ser det ut som innan. Routern är en Zyxel NBG 318-S http://www.sweclockers.com/nyhet/6877-zyxe...byggd_homeplug/ Men något är inte som innan. Då var alla tre datorerna i nätverket, men portforwardingen funkade inte. Hade jag kunnat återställa det som det var innan hade jag gjort det, men är man kass på nätverk är man..... Så om någon vet vad detta är? Quote
starplus Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 Har m.h.a. ett program "Simple Port Forwarding" ordnat så att detta ändamål uppfylldes och nu fungerar det som det var önskat.Däremot så tappade de andra två datorerna (av tre) anslutningen till nätverket (trådlöst). Kikar jag på egna datorn så finns samma trådlösa nätverk kvar, som innan, när man kollar efter tillgängliga trådlösa nätverk. Min dator ansluter med tråd så det fungerar iaf De tre datorerna ligger som innan i samma ip-serie 192.168.1.xx (där xx är inom samma tiotal) vi är i samma arbetsgrupp, som innan och som jag ser det så ser det ut som innan. Routern är en Zyxel NBG 318-S http://www.sweclockers.com/nyhet/6877-zyxe...byggd_homeplug/ Men något är inte som innan. Då var alla tre datorerna i nätverket, men portforwardingen funkade inte. Hade jag kunnat återställa det som det var innan hade jag gjort det, men är man kass på nätverk är man..... Så om någon vet vad detta är? Hej! Fråga 1. Varför behöver du använda portforward? Själv har jag 5 datorer i mitt nätverk och ingen använder portforward. Fråga 2. Har du ställt in portforward på alla datorer? / Starplus Quote
Recommended Posts