Gå till innehåll

XP hänger sig


eaberiksson

Recommended Posts

En XP-dator i närheten har hängt sig upprepade gånger och efter en del diskussioner beslöts, att eftersom inget absolut oundgängligt fanns i systemet, skulle vi återställa detsamma.

Tryck på <F10> alltså och allt gick bra ända tills jag klickade på Slutför. Då hängde sig datorn. Åtminstone tror jag det, eftersom den stod och tuggade gott och väl en kvart. Inget hände, trots upprepade klickanden. Det hjälpte inte att köra Systemåterställning på nytt, ej heller Setup. Felsäkert läge

gav inte heller resultat.

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

startar den som vanligt? Låter som eventuellt det kan vara ett hårdvarufel, jag hade ett liknande problem med två datorer och jag fick byta moderkort..

När du startar så prova att starta den i felsäkert läge (f8) fungerar den som vanligt då låter det som om det är något fel på windows filen. Annars kan jag tyvärr inte hjälpa dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> trots upprepade klickanden

Låter som hårddisk paj...

/LbL!

Hej go' vänner!

Ledsen att ha besvärat er, glömde att meddela den glada tilldragelsen till forumet. Allt funkar igen.

Hade glömt att XP är långsamt :) (kör Ubuntu för egen del), Upprepade proceduren en sista gång innan jag gick hem. Efter nästan 10 timmars tuggande (vid sjutiden i går morse) hoppade allting igång igen, som om inget hade hänt.

Således varken hårddisk- eller annan paj just nu, men det kommer säkert...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...