Gå till innehåll

Windows 7....


Ozzyman

Recommended Posts

Windows 7....Är vad Vista skulle ha varit från början.dvs. snabbt ,stabilt och roligt, att använda.Håller ingen med mig?Så stabilt som beta jämfört med Vista som jag testade i alla versioner beta ,rc,rtm som bara krånglade och kraschade!(x86 versionerna men x64 versionerna fungerade/fungerar bäst) Man kan ju fråga sig vad Microsoft håller på med?Nu när Windows 7 nästan är "klart",vad kommer härnäst?Windows 8 osv................

Hur många Windows versioner/byggen orkar ni/vi med?

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast frågan är om allmänheten verkligen vet vad stabilitet är? Saken är den att Vista är mycket mer stabilt än 7 just nu. Här på Windows 7 finns det helt sjuka buggar i allt synligt och fönster minimeras och låser sig och saker bara fastnar i taskbaren utan att ha en tillhörande process och massa andra mysko saker. Detta är inte stabilitet, dock håller jag med om att Windows 7 är mycket bättre än Vista och kommer bli det nya OS:et för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker egentligen inte att man kan säga att Windows 7 är vad Windows Vista borde ha varit (även om jag vet att jag skrivit detta själv förut) lika lite som att man kan säga att Volvo V70 årsmodell 2009 är vad 2007 års modell borde ha varit. Utvecklingen går framåt och nya innovationer görs och eftersom vi lever i ett konsumtionssamhälle kommer vi alltid att få nya bättre saker av allt, inklusive nya versioner av Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis!Du har missförstått mig helt.Jag säger bara att Vista var skit i början av alla testversioner.Instabilt som få,x86 versionerna i synerhet.Däremot verkar det som att Microsoft lyckats med sina x64 versioner av Vista!Fungerar klockrent på alla mina x64 burkar..................Skriver detta inlägg i Windows 7.build 7048 x64 (RC?) Windows 7 är en mycket bättre programvara än Vista var i beta stadiet,det var vad jag sa och menade!Jag är inte emot nya system och programvaror eller utvecklingen.Utvecklingen går framåt med allting,men måste det vara bättre bara för att Microsoft "släpper" ett OS vart annat år som kostar skjortan att köpa och "skrotar" väl fungerande OS för att "tvinga" oss användare att köpa dessa "nya" programvaror för att de "gamla" inte uppdateras ....................

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...