kal Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Är det nån mer än jag som har märkt att det tar längre tid att logga in med sp2! Quote
Andreas Stenhall Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Det kan ta ett tag efter att du installerat ett SP för datorn att lugna ner sig, då vissa optimeringsrutiner och indexeringar byggs om. Hur länge sedan var det du installerade SP2? Quote
kal Posted March 8, 2009 Author Posted March 8, 2009 det var i tisdags tror jag, när den kom ut. Quote
Andreas Stenhall Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Ok, då borde det ha lugnat ner sig vid det här laget. Då är frågan vad det är som gör att det tar lång tid och exakt vad som tar lång tid. Är det bara inloggningen, det vill säga från det att du loggar in till det skrivbordet visas eller är det hela starten av datorn? Står datorn under inloggningen längre på något steg, till exempel "Personliga inställningar tillämpas"? Quote
kal Posted March 8, 2009 Author Posted March 8, 2009 nja fram till efter bios så känns det trögt, hela inloggningen tar typ 10-15 sekunder extra än tidigare. Quote
Andreas Stenhall Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Det är otroligt svårt att felsöka sådant och det bästa tips jag kan ge dig är att titta grundligt i loggboken efter händelser under starten som kan leda dig på spåren. Har du även sett denna guide: http://www.tipsomvista.se/guider/97-window...em-i-vista.html ? Quote
Recommended Posts