Gå till innehåll

Seg dator efter uppdatering med SP2 RC


CyphoX

Recommended Posts

Tjena!

tankade hem den där SP2CPPRK som det stog remove i slutet på. efter det gjordes det en uppdatering.

Efter detta har dator blivit ganska mycket seg. webbläsaren hänger sig och datorn börjar ladda mer än ovanligt.

Sedan kan jag inte installera den sista delen av detta. isofilen. Detta kommer upp öven om jag ladda ner den isofilen med all language

Bildlänk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då är det "bara" uppdateringar till servicestacken vilket inte ska påverka något annat än hur uppdateringar/service packs installeras. Felmeddelandet på bilden tyder på att något saknas, kanske har du inaktiverat visssa tjänster som du ansett vara onödiga att ha igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den länken var inte till mycket hjälp utan vi behöver titta i loggfilerna, zippa ihop filerna i katalogerna nedan och bifoga till ditt svar så ska jag ta en titt på dessa och se vad felet kan tänkas vara.

Här är platserna, %windir% är WINDOWS-katalogen.

1. setupapi*.log från %windir%\inf

2. cbs*.log från %windir%\logs\cbs

3. setup*.log från %windir%\Panther

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felmeddelandet pekar på att något som borde finnas där tagits bort eller saknas.

Kontrollera även om du har följande registernyckel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\vLite

Det indikeras även något problem med ditt nätverkskort från Broadcom, se till att ha senaste drivrutinerna för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...