Gå till innehåll

Trojan-Downloader.JS.Agent.czm


Recommended Posts

Postad (redigerade)

*********************************************

2009-03-19:

Tråden är låst då problemet är löst.

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Malou

*********************************************

Loggnamn: Application

Källa: FSecure-FSecure-F-Secure Anti-Virus

Datum: 2009-03-19 03:36:40

Händelse-: 103

Aktivitetskategori:Ingen

Nivå: Fel

Nyckelord: Klassiskt

Användare: Saknas

Dator: sic-dator

Beskrivning:

1 2009-03-19 03:36:39+02:00 sic-dator sic-dator\sic F-Secure Anti-Virus

Malicious code found in file C:\Users\sic\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Low\Content.IE5\R1Y0F3WK\video[1].htm.

Infection: Trojan-Downloader.JS.Agent.czm

Händelsens XML-data:

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

<System>

<Provider Name="FSecure-FSecure-F-Secure Anti-Virus" />

<EventID Qualifiers="49152">103</EventID>

<Level>2</Level>

<Task>0</Task>

<Keywords>0x80000000000000</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2009-03-19T02:36:40.000Z" />

<EventRecordID>1585</EventRecordID>

<Channel>Application</Channel>

<Computer>sic-dator</Computer>

<Security />

</System>

<EventData>

<Data>1 2009-03-19 03:36:39+02:00 sic-dator sic-dator\sic F-Secure Anti-Virus

Malicious code found in file C:\Users\sic\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Low\Content.IE5\R1Y0F3WK\video[1].htm.

Infection: Trojan-Downloader.JS.Agent.czm

</Data>

</EventData>

</Event> Jag känner mej korkad när sådant här dyker upp i datorn, får bara panik och kommer inte ihåg vad jag skall göra. m

Redigerad av Malou
Rubriken/Ämnet är förtydligad:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej margrehte!

Vore tacksam om du kunde ge lite mer ingående information för att vi skall kunna hjälpa på bästa sätt. Lite svårt att gissa sig till saker och ting ;)

I vilket fall så verkar det ligga i Temporary Internet Files. Här kan du då ta CCleaner till hjälp med att göra en Fil och Registerstädning. Samt att rensa/tömma cachen manuellt.

=> CCleaner (Nerladdning/Instruktioner)

=> Manuell rensning av Tempmappar/Cachen m.m.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej margrehte!

Vore tacksam om du kunde ge lite mer ingående information för att vi skall kunna hjälpa på bästa sätt. Lite svårt att gissa sig till saker och ting ;)

I vilket fall så verkar det ligga i Temporary Internet Files. Här kan du då ta CCleaner till hjälp med att göra en Fil och Registerstädning. Samt att rensa/tömma cachen manuellt.

=> CCleaner (Nerladdning/Instruktioner)

=> Manuell rensning av Tempmappar/Cachen m.m.

MVH/Malou

Ja så tänkte jag, köra full F-secure (som inte flaggar för nåt) sen rensa med ccleaner,behöver väl inte slå ihjäl mygg med elefanter men tycker det är svårt att avgöra när det är läge för att ta fram elefanten. Några riktlinjer för det ?. Tack för ditt snabba svar malou. m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej margrehte!

Varsegod!

behöver väl inte slå ihjäl mygg med elefanter men tycker det är svårt att avgöra när det är läge för att ta fram elefanten. Några riktlinjer för det ?

Det behöver man absolut inte göra. Men lite information så man har något att gå på för det är även svårt för oss att avgöra med knapphändig information. Gällande riktlinjer så har jag postat några sådana till dig i mitt ovanstående inlägg som är bra att börja med.

Om det mot förmodan inte hjälper så återkom med en TM HJT-logga

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt och för att komma igång med att rensa rent från diverse otyg/otrevligheter så rekommenderar vi att du läser/följer nedanstående instruktioner mycket noga:

=> Trend Micro HiJack This (Nerladdning/Instruktioner):

OBS: Starta ingen ny tråd i ämnet utan fortsätt posta här i din tråd

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej margrehte!

Varsegod!

Det behöver man absolut inte göra. Men lite information så man har något att gå på för det är även svårt för oss att avgöra med knapphändig information. Gällande riktlinjer så har jag postat några sådana till dig i mitt ovanstående inlägg som är bra att börja med.

Om det mot förmodan inte hjälper så återkom med en TM HJT-logga

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt och för att komma igång med att rensa rent från diverse otyg/otrevligheter så rekommenderar vi att du läser/följer nedanstående instruktioner mycket noga:

=> Trend Micro HiJack This (Nerladdning/Instruktioner):

OBS: Starta ingen ny tråd i ämnet utan fortsätt posta här i din tråd

MVH/Malou

Efter senaste trojanen så kollar jag loggboken varje dag så det inte blir för mycket skada gjort i systemet. Körde antimalware som inte hittar nåt så tackar för din hjälp och avslutar ämnet.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej margrehte!

Varsegod och tack själv för att vi fick hjälpa ;)

Efter senaste trojanen så kollar jag loggboken varje dag så det inte blir för mycket skada gjort i systemet. Körde antimalware som inte hittar nåt

Det låter bra det.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...