Gå till innehåll

Bygga WHS-server, tips?


morno

Recommended Posts

vad behövs för att jag ska kunna ha WHS som mitt OS? tänkte bygga en server.. asså jag tänkte ha typ Quad core x2, 1TB x2. sen vet jag inte nera.. asså vad kan ni rekomendera till mytt bygge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok vad tycker du är "normalt" för WHS? vill kunna ha servern som jag ska spara massa saker på som jag ska kunna ha i servern så alla kan komma åt den som är i mitt nätverk.. vill ha en bra WHS..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte ha min server för att hosta en server tl.x CS.. och sammtidigt spara andra saker.. asså den ska vara på 24/7 och kunna utdela bra speed till ca 30-40 ppl om inte mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...
Postad (redigerade)

<!--quoteo(post=116451:date=March 21, 2009, 14:54:name=morno)--><div class='quotetop'>Citat (morno @ March 21, 2009, 14:54) <a href="index.php?act=findpost&pid=116451"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->ok jag ska snacka med min ISP..<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Morno, hur gick det? Vad sa din ISP? Och vad blev det för server (eget bygge som du skrev eller färdigköpt)?

7 oktober: Har det hänt något på cirka 6 månader eller blev det för mycket? En sak som ingen tidigare har nämnt är att WHS är avsett för 10 klienter så kanske WHS är inte vad du egentligen är ute efter - för jag misstänker att mans kall logga på sig på din server?

Redigerad av perbear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...