Gå till innehåll

Nyckelkompatibilitet mellan klient / server


Gäst al6

Recommended Posts

Jag har en legal nyckel till Vista, men vill gärna ha 7an när den kommer. Jag har dock legla nycklar till Windows Server 2008 och Windows Server 2008 R2 (kommer få). Kan jag inte typ använda nyckeln från R2 till mitt kommande Windows 7, eller i alla fall typ modda bort server-delen från R2 så det blir i stort sett som Windows 7? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, är R2 typ som "Windows 7 Server"?

Kommer man ha samma snabba uppstartstid och snygga uppstart eller är det bara ful grafik med massa fula serverprogram :)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Vista och Server 2008 delar kodbasen så är det samma sak med Windows 7 och Server 2008 R2. Var tvungen att starta om min R2-burk men kan meddela att det i betabygget fortfarande är "den gröna stapeln" och inte ngn snygg bootanimation. Starttiden är gissningsvis ännu snabbare eftersom en server endast har grundläggande funktionalitet och allt ligger som roller eller features som man måste installera. Du kan lätt installera stöd för Aero osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...