Gå till innehåll

Trådlöst med Vista sp1


boxxen

Recommended Posts

Hej

jag söker någon tråd/Guide för att få tips om trådlöst nätverk med Vista Home Basic sp1, problemet är att den har en förmåga att tappa uppkopplingen efter 10-20 minuters surfande, tyvärr så är datorn hos en kompis.

Zyxel P320W (telia kit) och en Acer laptop

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att tidigare sparade uppkopplingar kan ligga och störa ut uppkopplingen..

Jag kan även ha fel, men det kan även vara så att ditt trådlösa modem stänger av anslutningen.

Kan nog vara så att när du tankar eller spelar osv så stängs internet av pga att hastigheten är "limted"

Har för mig att de flesta operatörer stryper anslutningen för att alla abonnenter ska kunna komma fram, och att inte bara några som kör på max nedladdning ska sno bandbredden från resten i huset/upkopplingsnoden eller vad det kallas.

Kan vara så att routern inte klarar alla anslutningar så om du t ex tankar ner mycket så kan du sänka max antalet anslutningar så kanske det går bättre..

Men testa först med att koppla in nätverkskabeln. Funkar det bra med kabel så kan det nog vara det som står ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...