boxxen Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Hej jag söker någon tråd/Guide för att få tips om trådlöst nätverk med Vista Home Basic sp1, problemet är att den har en förmåga att tappa uppkopplingen efter 10-20 minuters surfande, tyvärr så är datorn hos en kompis. Zyxel P320W (telia kit) och en Acer laptop mvh boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 du har inte andra trådlösa nätverk i närheten som du tidigare har anslutit till och sparat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted March 23, 2009 Author Share Posted March 23, 2009 du har inte andra trådlösa nätverk i närheten som du tidigare har anslutit till och sparat? jo..det har vi, men inte testat. Men det ska jag göra tackar för tipset boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Några saker att testa: 1. Uppdatera drivrutiner för nätverkskortet 2. Uppdatera firmware på trådlösa accesspunkten 3. Ändra kanal som trådlösa nätverket använder (görs på accesspunkten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Det kan vara så att tidigare sparade uppkopplingar kan ligga och störa ut uppkopplingen.. Jag kan även ha fel, men det kan även vara så att ditt trådlösa modem stänger av anslutningen. Kan nog vara så att när du tankar eller spelar osv så stängs internet av pga att hastigheten är "limted" Har för mig att de flesta operatörer stryper anslutningen för att alla abonnenter ska kunna komma fram, och att inte bara några som kör på max nedladdning ska sno bandbredden från resten i huset/upkopplingsnoden eller vad det kallas. Kan vara så att routern inte klarar alla anslutningar så om du t ex tankar ner mycket så kan du sänka max antalet anslutningar så kanske det går bättre.. Men testa först med att koppla in nätverkskabeln. Funkar det bra med kabel så kan det nog vara det som står ovan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts