Gå till innehåll

Filer med för långt namn kan inte kopieras!


morno

Recommended Posts

Hej jag jobbar på ett företag som heter Miljökompetens. jag ska ta backup på alla våra interna filer men min dator vill inte copy/Past långa ord på filer. det är ett måste att filerna heter samma som på intranätet. jag bifogar en fil så ni kan se på felmeddelandet.

Jag håppas att det finns en lösning! annars kan jag inte jobba med min XP i detta läget!

post-9917-1238064210_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maximala filnamnet inklusive enhetsbokstav(utan kolon), mappnamn och .typ är 256 tecken.

Om det är backuppen som sätter begränsningen så lågt för dig, så kanske du kan ZIP'a strukturen före säkerhetskopieringen.

EDIT:

Jag skapade (Win XP pro. 32-bit) textfiler under C:\Download\123456789_123...(240 st)...789.txt (total längd 253 tkn).

Detta har jag utan problem backat och återställt med Windows inbygda backup.

Prova att flytta eller korta ner direktory strukturen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. jag håppas att det finns nån regedit jag kan göra för att få bort den blocken om man kan kalla den så.. min chef vill ha allt catigoriserat som i intranätet.. om XP vill leka en lek med mig nu så vet jag inte vad som händer när jag kommer till dom riktigt långa namen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. jag håppas att det finns nån regedit jag kan göra för att få bort den blocken om man kan kalla den så.. min chef vill ha allt catigoriserat som i intranätet.. om XP vill leka en lek med mig nu så vet jag inte vad som händer när jag kommer till dom riktigt långa namen..

Nej där finns ingen Register fix som kan ändra på Windows grundläggande begränsning.

Denna begränsning finns även i andra operativsystem.

Titta i stället på var du placerar kopian i din dator. Inte behöver du överföra hela katalogstrukturen från servern till din arbetsplats/pc. Det är ju faktiskt inte filens namn som ger dig problemet (även om den skriver så) utan den totala

filbeskrivningen på disk. Hur ser hela namnstrukturen ut ?

T.ex: Original Intranet:

F:\Firma\Avdelning\Projekt\Utvecklare\...\Långa_filnamnet_som_givit_problem.txt

Till din PC:

C:\Utvecklare\...\Långa_filnamnet_som_givit_problem.txt

P.S. Du kommer väl ändå att få problem vid återläggning av filerna/strukturerna eftersom filernas ägarskap förändrats !?

Du kommer ändå att behöva lägga över filerna katalogvis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...