Kustaa06 Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Har laddat ner offline och installerat Java JRE-6U13-windows-X64-p utan problem men när jag försöker verifiera installationet på javas sida hittas inte stödet. När jag kollade Kontrolpanelen- internetalternativ- fliken avancerat finns inte krysrutan "använda Java". Vidare när jag kollade Kontropanelen-Java- avancerat och klickade +tecken framför "standard-java för webbläsare" var alternativet Microsoft IE kryssat men gråfärgat. När jag försökte ladda ner BankID programmet undersökte sidan java statusen i min dator och gav mig länken till Sun för att installera java online. Men nu ville Sun installera 32-bitars java versionen och jag har ju 64-bit.Vista installerat med IE7 som webbläsare. Där slutar mina datorkunskaper och utan hjälp kan jag inte gå vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 du använder troligen 32-bitars IE när du surfar, du måste installera 32-bitars JRE för att det ska fungera med den. Om du vill använda 64-bitars IE får du stara den från startmenyn, det står "Internet Explorer 64-bitars" på den. även om man har 64-bitars Vista så surfar man vanligtvis med IE-32bit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustaa06 Posted March 28, 2009 Author Share Posted March 28, 2009 Tack LightningStrike , det var så enkelt när man kan ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts