Joppe Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Hej! Jag sitter idag med Telias Thomson (Teliasmarts) modem/raouter, med bredband, telefoni och tv, och då blir där ju bara ett uttag kvar till övrig utrustning. och nu är det så att jag behöver minst 2 uttag till. Jag har en d-link 635 liggande som jag tänkte lösa detta med. Hur kopplar jag nu samman dessa två och vad behöver jag göra för inställningar i routrarna för att d-link 635 ska kunna dela ut internet till övrig utrustning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 har aldrig använt en "teliasmart" men om man installerar en router mot ett modem med router så skulle jag göra så här (exempel) (modem / router ) - 192.168.0.1 dlink - 192.168.0.2 koppla Dlink's WAN till en "LAN" port på telia smart. och så låter du d-linken vara DHCP för klienterna som kopplas in i denna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Andra IP i din DLINK så det inte krockar med den andra, stäng sedan AV DHCP i den och koppla mellan LAN portar. Du kommer du använda Dlinken som en ren switch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts