Samuel_1975 Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Hejsan ja har en Processor och tänkte skaffa en ny fläkt framöver när garantin går ut på min dator om ca 8 månader Processor Typ AMD Phenom X3 8550 / 2.2 GHz Teknik med flera kärnor Trippelkärna 2 MB ja tänkte Arctic Cooling - Socket 754/939/940/AM2 - Freezer 64 Pro vill veta lite i förväg innan bestämmer sig, sedan vet ja inte riktigt hur många watt min fläkt tar idag på min dator, sedan vet ja inte hur mycket det andra kommer att ta utan det sår mest om hur mycket man ska ha på nätdelen, mvh Samuel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasNilemo Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Hejsan ja har en Processor och tänkte skaffa en ny fläkt framöver när garantin går ut på min dator om ca 8 månaderProcessor Typ AMD Phenom X3 8550 / 2.2 GHz Teknik med flera kärnor Trippelkärna 2 MB ja tänkte Arctic Cooling - Socket 754/939/940/AM2 - Freezer 64 Pro vill veta lite i förväg innan bestämmer sig, sedan vet ja inte riktigt hur många watt min fläkt tar idag på min dator, sedan vet ja inte hur mycket det andra kommer att ta utan det sår mest om hur mycket man ska ha på nätdelen, mvh Samuel Om du vet volt talet och hur mycket ström den behöver så kan du ju iallfall få en fingervisning om förbrukningen i watt.. Ett exempel, (har inget med cpu-fläktars verkliga förbrukning) bara för att visa.. 12V x 5A = 60W, ja du fattar principen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Ang Watt så är det inget du behöver bekymra dig över. Fläktar tar sällan över 1 watt. Viktigare kanske att du tittar på luftflöde och Decibel istället. En del fläktar kan ju låta som reaplan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts