Gå till innehåll

Nätverkskort


Chicadee

Recommended Posts

Nu blir jag galen snart...letat på nätet men inget hjälper.

Jag formaterade om en dator, satte in XP men XP hittar inte mitt nätverkskort.

Jag har provat med SIW och andra liknande program men utan resultat.

Fanns nått som hette direkt paralell under nätverkskort men...... står inget vettigt där ( tror jag ) :P

I själva burket så finns inget "löst" nätverkskort utan allt sitter ( utom skärmkortet ) typ som på moderkortet.

Mitt handikapp är...tjej, blondin och 08...hoppas jag e ursäktad :rolleyes:

Kram alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag galen snart...letat på nätet men inget hjälper.

Jag formaterade om en dator, satte in XP men XP hittar inte mitt nätverkskort.

Jag har provat med SIW och andra liknande program men utan resultat.

Fanns nått som hette direkt paralell under nätverkskort men...... står inget vettigt där ( tror jag ) :P

I själva burket så finns inget "löst" nätverkskort utan allt sitter ( utom skärmkortet ) typ som på moderkortet.

Mitt handikapp är...tjej, blondin och 08...hoppas jag e ursäktad :rolleyes:

Kram alla

Okej - vet du vad ditt moderkort heter, eller vad det är för modell? Jag skulle kunna slå mig den på att det är något i stil med RTL8139 som är vanligt på många moderkort. Är det en märkesdator typ Fujitsu Siemens eller nåt annat så finns det drivisar till kortet på deras hemsida.

Berätta så ska vi självklart hjälpa dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju dom jag inte har.... och kan inte hitta för jag vet inte vad det är för nätverkskort ( modell, namnet )

Annars vore det ju lätt.

:)

Oj, ska man läsa inantill =)) Dom finns antar jag eftersom allt fungerar uom just nätverkskortet,

Sorry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM inte det funkar kan du se i enhetshanteraren om du har ett frågetecken på en av hårdvarorna isf testa med att uppdatera

EDIT: Glöm aldrig Windows Update för viktiga uppdateringar om du nu inte har gjort det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU har ett Asrock moderkort och jag hittade drivrutiner till XP på följande sajt: http://www.asrock.com/support/download.asp...S56-M&OS=XP

Ladda ner SiS Lan driver ver:1.03b och testa dem och se om du får fart på ditt internet. :)

Tack Wheninrome du är en ängel. Du får en guld stjärna i kanten...Kramen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...