Chicadee Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Nu blir jag galen snart...letat på nätet men inget hjälper. Jag formaterade om en dator, satte in XP men XP hittar inte mitt nätverkskort. Jag har provat med SIW och andra liknande program men utan resultat. Fanns nått som hette direkt paralell under nätverkskort men...... står inget vettigt där ( tror jag ) I själva burket så finns inget "löst" nätverkskort utan allt sitter ( utom skärmkortet ) typ som på moderkortet. Mitt handikapp är...tjej, blondin och 08...hoppas jag e ursäktad Kram alla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Nu blir jag galen snart...letat på nätet men inget hjälper.Jag formaterade om en dator, satte in XP men XP hittar inte mitt nätverkskort. Jag har provat med SIW och andra liknande program men utan resultat. Fanns nått som hette direkt paralell under nätverkskort men...... står inget vettigt där ( tror jag ) I själva burket så finns inget "löst" nätverkskort utan allt sitter ( utom skärmkortet ) typ som på moderkortet. Mitt handikapp är...tjej, blondin och 08...hoppas jag e ursäktad Kram alla Okej - vet du vad ditt moderkort heter, eller vad det är för modell? Jag skulle kunna slå mig den på att det är något i stil med RTL8139 som är vanligt på många moderkort. Är det en märkesdator typ Fujitsu Siemens eller nåt annat så finns det drivisar till kortet på deras hemsida. Berätta så ska vi självklart hjälpa dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 har du installerat drivrutinerna till moderkortet ? mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chicadee Posted April 16, 2009 Author Share Posted April 16, 2009 Hej igen !! Enl SIW är det Modell: 939556-M räcker den informationen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chicadee Posted April 16, 2009 Author Share Posted April 16, 2009 har du installerat drivrutinerna till moderkortet ?mvh t Det är ju dom jag inte har.... och kan inte hitta för jag vet inte vad det är för nätverkskort ( modell, namnet ) Annars vore det ju lätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chicadee Posted April 16, 2009 Author Share Posted April 16, 2009 Det är ju dom jag inte har.... och kan inte hitta för jag vet inte vad det är för nätverkskort ( modell, namnet ) Annars vore det ju lätt. Oj, ska man läsa inantill =)) Dom finns antar jag eftersom allt fungerar uom just nätverkskortet, Sorry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Hej igen !! Enl SIW är det Modell: 939556-M räcker den informationen DU har ett Asrock moderkort och jag hittade drivrutiner till XP på följande sajt: http://www.asrock.com/support/download.asp...S56-M&OS=XP Ladda ner SiS Lan driver ver:1.03b och testa dem och se om du får fart på ditt internet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 OM inte det funkar kan du se i enhetshanteraren om du har ett frågetecken på en av hårdvarorna isf testa med att uppdatera EDIT: Glöm aldrig Windows Update för viktiga uppdateringar om du nu inte har gjort det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chicadee Posted April 16, 2009 Author Share Posted April 16, 2009 DU har ett Asrock moderkort och jag hittade drivrutiner till XP på följande sajt: http://www.asrock.com/support/download.asp...S56-M&OS=XPLadda ner SiS Lan driver ver:1.03b och testa dem och se om du får fart på ditt internet. Tack Wheninrome du är en ängel. Du får en guld stjärna i kanten...Kramen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Tack Wheninrome du är en ängel. Du får en guld stjärna i kanten...Kramen Så lite så - hoppas det fungerar bra nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts